Meg og mini med ny spire :) Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 er det smørkrem det heter, sånn som man lager sånn fin pynt på kaker med, feks blander med forsjellig mengde kakao, og får brunfarger og lager små topper på hele kaka, til det bli en bamse?? eh,tips noen? har kjøpt bamseform, med sånn belegg som gjør at det liksom ikke skal henge..bør jeg smøre med noe allikevel? evt hva?
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Lys sjokoladekake - grunnoppskrift 3-4 egg 4 dl sukker - vispes til eggedosis 225 g margarin - smeltes 6 dl hvetemel 3 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker 3 ts kakao - blandes, og siktes i 2 dl melk - has i røren sammen med margarin. Bland alt og ha i formen. Stekes på 160-180 grader i ca. 40 minutter. Passer i alle Wilton's figurformer. Smørkrem 100 g mykt smør/margarin 300 g siktet melis 1 ½ ss siktet kakao 1 ½ ts siktet vaniljesukker 3 ss sterk kaffe Blandes med mikser. Smørkremen smøres på mens kaken er lunken. Hvit smørkrem 50 g mykt margarin 50 g mykt Flott matfett 300 g siktet melis 1 ½ ts siktet vaniljesukker 2-3 ss melk Denne kaken er perfekt til bursdagskaker, like populær blandt barn som voksne. *Til figurformene trenger man ca. 2 porsjoner smørkrem, som sprøytes på med kakesprøyte på avkjølt kake. hentet fra cacas.no
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 tusen takk! men jeg har kjøpt form på nille, den er ganske liten, så tenkte å lage to bamser.. tenkte at en langpanneoppskrift passet til 2 små bamser... hvor store er disse formene til denne oppskriften?
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Kakeform i aluminium formet som en bamse. Formen er 34 x 31 cn og 5 cm dyp, den rommer ca 2 liter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå