EnJente_m_EnJente Skrevet 21. september 2007 #52 Skrevet 21. september 2007 Jepp og akkurat på lik linje kan man ikke si noe om portugal
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #53 Skrevet 21. september 2007 Vel, poenget var jo at hun forsvant der. Det skjer sikkert voldtekter i tyrkia eller ran også, som ikke blir gjort av tyrkere. Uansett da, vi får satse på at jeg får en fin tur. -- Silla du har mail
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 21. september 2007 #54 Skrevet 21. september 2007 Har noe positivt å si.. Vi, jeg, min eldste sønn, niesen min og mine foreldre, var der i sep.97. I 14 dager storkoset vi oss.. Har inderlig lyst å dra tilbake, men desverre pengene strekker ikke til... Vi var på sightseeing, en av disse mennene som eier en bit av stranda klarte å overtale oss til å bli med, og angrer ikke ett sekund selv 10 år etter..Det var en tur med båt, svømming inni grotte (noe jeg syns var skummelt, tenkte på haisommer), var på vandring i en grotte som kaltes for kjærlighetsgrotten, morsomt og spennende.. For de som var modig nok kunne man hoppe/stupe fra bergfjellet ca 10 m over havet.. Jeg meldte pass, har høydeskrekk.. Så stoppet vi ved en strand og hadde konkurranser osv... Så jeg er dødelig misunnelig..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #55 Skrevet 21. september 2007 Lucie: HAHA. Den turen var jeg på sist også, den med svømmingen og hoppingen fra grotten. jeg hoppet jeg, for tanken på den jævlige nedturen som jeg måtte klatre opp så var alternativet å hoppe mye bedre. Både små unger på 7 år og gamla på 50 hoppet. Noen var for svære til å komme gjennom det siste stykke man måtte krabbe i tunnelen, og en greide ikke svømme tilbake til båten når vi måtte svømme ut av den svære grotten. Ble så motstrøm... De på båten hoppa utti og reddet han da. Voksen mann forøvrig. Reisefølget mitt mistet linsene i hoppet og så ingen ting resten av dagen, også holdt båten på å kantre da den kom på tvers innimellom bølgene og en dame mistet alt hun hadde av kort,kontanter og pass i vannet. Var ikke mulig å snu for å hente den. Huff. Den turen tror jeg ikke at jeg tar igjen altså. Selvom det var deilig å sole seg på båten hele dagen. Forresten, måtte dere virkelig klatre ned samme vei som dere kom opp eller var den en annen vei som de ikke fortalte oss om før vi faktisk hadde snudd?
Lille søtnos Skrevet 21. september 2007 #56 Skrevet 21. september 2007 Vi har vært der, og stortrivdes. Har også vært i Marmaris, og stortrivdes der også. Synes Tyrkia er et flott sted å reise til. Uansett hvor man drar må man ta sine forholdsregler. Synes strendene, maten, stemningen og opplevelsene har stått til forventningene. Det er jo et av de mest populære reisemålene for nordmenn, det sier vel sitt om at det er populært. God tur!
EnJente_m_EnJente Skrevet 21. september 2007 #57 Skrevet 21. september 2007 Tok også den grotteturen, den som er så sykt trang og hvor det er heeelt bekkmørkt ?
snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 21. september 2007 #58 Skrevet 21. september 2007 En jente m en jente Herregud gud dah... At det har skjedd så mye med dere, det er veldig trist. Men det er jo ikke vanlig i det hele tatt. Har vært der mange ganger.. ikke noe negativt å si... Hvorfor vil du at andre skal skifte mening utifra det du skriver..??? sykt. Og du snakker om den tyske gutten, jeg har hørt masse sånne historier, om folk som er i fengel i et land, og ikke blir levert til det landet den egentlig kommer fra... så det er noe helt teit å komme med.. Det eneste som er en bitteliten problem der... er selgerne, men har hørt det har blitt bedre nå.. kanskje vi skal reise snart vi også.. så misunnlig ja, hvis jeg ikke får reist.. Foressten bra tid å reise på... det er faste tid der, så ikke så mange tyrkere der nå tror jeg... Kos deg....
Storebror & Lillesøster Skrevet 21. september 2007 #59 Skrevet 21. september 2007 Vi var der nettopp og jeg har vært der 6 ganger,må nesten dit hvert år nå,liker meg kjempegodt,mye god mat og mye oh handle. var ca 30-36 grader,kom hjem for ei uke siden... god tur.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 21. september 2007 #60 Skrevet 21. september 2007 Har vi en dårlig dag i dag, for så negativ som du er EnJente_m_EnJente skal enn lete lenge etter, ikke noe positivt å komme med. Jeg er nok litt missunlig men jeg skal ikke på noen reise nå uannsett. Og selvsagt kan ting skje alle plasser også her til lands, det er naivt å tro noe annet.
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. september 2007 #61 Skrevet 21. september 2007 Jeg kunne vært gratis i Tyrkia i skrivende stund, men valgte heller å bli hjemme. Svigers elsker å være der og det er praktisk talt deres andre hjem, men vi takket nei til gratis tur for hele familien.. Så lite liker jeg meg i Tyrkia! Vært i Alanya to ganger, og følte at jeg nærmest trengte to uker ferie for å roe ned etter det kjaset der nede. Føler når jeg reiser på ferie at jeg vil slappe av, og ikke blir rævkjørt rundt av slitsomme selgere og innkastere. Men, god tur allikevel:o)
ana baroma Skrevet 21. september 2007 #62 Skrevet 21. september 2007 Jeg er bittelitt misunnelig:) Mannen min reiser ned snart, mens jeg blir hjemme med vesla:/ Men til våren skal vi nedover, og jeg håper på to uker da!! Alanya og Tyrkia blir nok litt til hva en vil selv. Og dersom man frekventerer basarene hele tiden, så blir man ropt etter osv. Men de som står der og selger skal gjøre unna et års omsetning i turistsesongen. Når den er over skal de hjem til kone og barn og det vi handler for skal betale strøm, gass, skole osv. Tyrkerne er stort sett et vennligsinnet folk, og dersom du sier fra på en ok måte når de roper, så er det regnet som god folkeskikk. Tyrkia har en spennende historie, og en flott kultur! Og masse god mat! Mye av det kriminelle som skjer der er det ikke tyrkere som utfører, men sesongarbeider, turister osv. Voldtekter skjer over alt, og man må passe seg, også der nede. Jeg er uansett veldig glad i Tyrkia, vi trives så godt at vi har leilighet der. Vi treffer masse hyggelige folk, spesielt om vi reiser litt utenfor sesongen, eller i skuldersesongen. Så kos deg, du!! Skulle ønske jeg kunne dra nå jeg også...
ippemo får augustbaby Skrevet 21. september 2007 #63 Skrevet 21. september 2007 Jeg er misunnelig! Alanya er en kjempefin by og jeg håper selv på en ferieleilighet der en gang. So what at en jente ble voldtatt der? I byen hvor jeg bor er det i snitt 4 voldtekter HVER helg! Voldtekter skjer overlat, så akkurat det var et ekstremt dårlig argument mot Alanya(Tyrkia).
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #64 Skrevet 21. september 2007 Takk for alle svar, både positive og negative. Planen min er å ligge på stranden en uke, lese bok og bade. Spise god mat og ta noen øl på kvelden. Resier tross alt uten barn så det bør vel gå greit. Tror ikke jeg skal trenge noen ekstra ferie når jeg kommer hjem for å roe meg ned. Hehe. Håper iallefall ikke det. Før noen flamberer rævva mi for å reise uten barn vil jeg bare si at hun skal være hjemme med pappa'n sin. Vi bor ikke sammen og han har ikke benyttet seg av sine to uker i sommer. Blir denne uka her bare og da reiser jeg bort også. Hihi.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #65 Skrevet 21. september 2007 Japp. Kjempetrangt. Måtte krabbe på alle fire til slutt der. hehe.. Det var den eneste negative tingen jeg kunne komme på ang tyrkia, den båt-turen da.. og den var jo noen andre sitt kjempeflotte minne. Folk er forskjellige. Og mulig vi var litt uheldig med de som drev den båten. Var jo masse forskjellige båter å velge mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå