Gå til innhold

Ingen som har noe pent å si om Alanya i Tyrkia? Hehe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likte meg ikke der, de er så masete å innpåslitne.

Så jeg foretrekker heller å reise til Hellas:)

Der har de god mat å man får nyte ferien i fred og ro,

uten at man MÅ kjøpe noe for å slippe at de blir frekke å ekle..

Fortsetter under...

Skrevet

ja du har mørkt hår ja, da er det håp selv for deg. Merkelig land dette her, glad jeg lever i Norge..)))

Skrevet

sille:

det er mahmutlar. :) spurte kjæresten nu. 15 minutter med dolums står det på sidene om mahmutlar. jaja.

Skrevet

Har ingenting pent å si om Alanya, og jeg hadde heller dratt en uke til Hokksund om jeg hadde hatt valget... sorry,....

Skrevet

heheh... men det er ikke noe varmt i hokksund akkurat nu. :( Hva har du for noe negativt å si da?

Skrevet

Mye pent å si om Tyrkia, men ikke akkurat Alanya..

Annonse

Skrevet

Ok. Jeg lytter til det negative også. Spytt ut. :)

Skrevet

Vært tre ganger i Alanya og en gang i Marmaris.Skal til Marmaris til sommeren igjen.Kjempefornøyd med begge steder.

Har ingen negative erfaringer.Visst har de vært litt innpåslitne,men det er bare å gå med "skylapper"forbi de,så er det ikke noe problem.

I Marmaris har det blitt sånn nå at de ikke har lov å mase på turister for å få dem inn i butikkene.(hustling)

De får en advarsel hvis det skjer en gang,butikken stengt en uke hvis det skjer to ganger.Stengt en måned hvis det skjer for tredje gang,og flere ganger da så mister de retten til å drive butikken.

Så det er ikke så my mas lenger...:-)

Har vært kjempevarmt der nede nå,men temperaturene begynner å synke igjen nå:-)Ligget på 46-48 grader nå i august og første halvdel av sept.Men nå i forrige uke var det på ca.36 grader.

God tur,håper du får en finfin ferie:-)

PS.Må smake på Børek,en liten forrett som er kjempegod:-)En slags deig med ost inni,som blir fritert:-)

Skrevet

Hei Stinkerbelle, leste du min tråd ? Du virker mer hevngjerrige på folk som ikke har hatt en god opplevelse, altså du blir så irritert virker det som. At det var voldtekter i gamlkebyen kan ikke helt sammenlignes. Du reiser til et sted som er kjent for å være lugubert om man så kan si, altså noen reiser og får en top ferie, andre reiser dit og skal aldri dit igjen. Jeg er av den siste. Alikevel prøvde jeg bare å si til deg hva som skjedde oss, slik at du kunne være obs på disse tingene. Det med gamlebyen blir for dumt i mine øyne, altså å bruke som argument. For voldtekter skjer så klart overalt, men Alanya er spesielt utsatt. Ikke har det vært snakk om at du skal reise til gamlebyen eller ? Da kan vi jo begynne å snakke om alle stedene i verden det skjer voldtekter, men hva hjelper det deg ? Du skal jo til Alanya ? Så skjønner ikke hvorfor gamlebyen nevnes hele tiden. Jeg går heller dagesvis der enn å dra til Tyrkia. Saken er at her i norge kjenner man iallefall til ting, man får hjelp av politi om man trenger det osv. I Alanya lo de av oss og ville ikke hjelpe. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men iallefall ville jeg ikke skrive her for å godte meg over at du skal til Alanya, men mer for å heller advare deg mot ting som gikk galt for oss, slik at du best mulig kan unngå det. Skjønner du hva jeg mener ? Håper det :)

Poenget er at i Norge er det iallefall lettere å være om det skjer noe, enn der nede, for de er ikke til mye hjelp. Bare se på han tyske gutten som de holder av ren trass i fengsel, har holdt han der siden i vår, da han hadde med seg en kjæreste på under 18 år...tyske myndigheter gjør ALT de kan for å få han ut av fengsel, men de får han ikke ut. Syke omstendigheter der nede, og JA man kan ha en ferie, men IKKE vær for sikker på at du er en av de. Poenget er at det er SÅ mange som fraråder andre å dra dit, og det er jo en grunn til det. Jeg håper du får en kjempefin ferie jeg, det mener jeg.

Bare vær litt obs, det er alt - og ikke bli negativ når andre kommer med råd, for det er bare det jeg prøver iallefall :) God tur !

Skrevet

Snirkeline:

Ahhh. Takk for tips. Det skal jeg smake på da ja. Ja, ser at det har vært varmt men når jeg slår opp på vanlig værvarsel for alanya i uken som kommer ligger det på rundt 28 grader. Helt greit det, men er nok varmere på stranden midti sola ja. Gleeeeder meg så mye. Sukk.

Så også det at det var blitt litt mindre av de masete selgerene når jeg leste på nett. Jaja. Skylapper skal jeg nok fint greie. Ellers får jeg lære meg nej på tyrkisk. ;)

Skrevet

Jeg synes det er koselig der jeg! Har vært der to ganger og kost meg kjempemasse begge gangene

Skrevet

Det skjer ofte der, skjønner du ikke det ? At det skjer hyppigere, at man er MER utsatt som turist ? Du virker faktisk ikke til å forstå det, vil mer krangle rundt dette føles det som, blir så oppgitt for jeg vil bare gi deg gode råd, mens du virker ikke til å forstå forskjellen på et land som tyrkia og norge. Det er veldig forskjell OM du er uheldig og havner i bråk osv. Du er ikke like beskyttet som i norge, det er alt jeg sier.

Skrevet

Jeg leste tråden din, og det er helt greit at folk har hatt negative reiseopplevelser. Er ikke hevngjerrig.. *ler* Jeg tror bare at man kan gjøre en hel del selv for å unngå å havne i slike kjipe situasjoner da.

jeg dro inn gamlebyen i Oslo fordi jeg har oppholdt meg der mye fra i fjor høst og til nå da alle disse voldtektene var. Det ser feks ut som hun jenta som har blitt voldtatt der nede nu får god hjelp da, så får håpe at ting går greit for henne. Forresten så har tyrkia langt strengere straffer på voldtekt enn norge, så det er jo bra.

Je

Annonse

Skrevet

Alt dette gjorde vi, hjalp ikke ! Så lenge du har et kort, kan de tvinge deg til å bruke det...

Skrevet

Jaja, da skal jeg nå bruke det iallefall om de vil ha pengene mine... Beklager at du har hatt en så kjip opplevelse altså, men man kan ikke regne med at alle skal ha det heller da.

Skrevet

Du kommer ALDRI til å havne i noen problemer, for du har jo alt klart ! Så ikke uro deg ;););)

Det "skjer bare dumme folk som ikke tar forhåndsregler" nei dette blir for dumt for meg, beklager !

Vi dro ut med kun et kort, lite penger og aldri verdisaker ALDRI ! Alikevel skjedde det masse rart ! Nå har jeg aldri blitt voldtatt, men det skjer masse rart der og jeg TVILER på at folk er selvforskyldt alt. At barn blir voldtatt og drept, han tyskeren som sitter inne fordi han hadde med seg en yngre kjæreste. Håper ikke din kjæreste er eldre !

NEI GOD TUR ! Deg skjer deg aldri noe ;)

Skrevet

En jente m en jente:

Nå må du gi deg. Jeg sier da ikke at det aldri skjer, men at om man tar forhåndsregler så går det som regel bra. Mamma og Pappa var akkurat i spania, og ble frasjålet vesken sin der med alle kort og penger de hadde. Sånt skjer over alt. Nylig med en fyr slått ned på Karl Johan i Oslo på lyse dagen og frasjålet alt av verdisaker mens det sto masse folk rundt å gjorde ingen ting. Dritt skjer da over alt...

Nå så du kanskje at jeg skrev at voldtekt aldri er selvforskyld. Det har forøvrig blitt voldtatt og misbrukt småjenter over alt i verden, ikke bare i tyrkia. På grand canari var det vel nylig en sak, i portugal ble jo madelein borte...Han fyren med den yngre kjæresten vet jeg ikke noe om..men det var da nylig ett ganske ungt par som reiste dit og endte opp med å føde der nede fordi vannet hennes gikk 1 mnd for tidlig.. hun fikk bra hjelp hun...

Skrevet

Gud bedre meg. jeg har reist ganske mye, og som sagt sa jeg også at jeg har vært der 2 ganger før så jeg har litt peiling på hva jeg går til.

Skrevet

Jeg likte ikke byen eller noe ved Tyrkia. Jeg har vært backpacker i 6 mnd tidligere og reist masse og ADLRI blitt matforgiftet. (jeg har til og med spist kakkerlakker i Bangkok). Men så fort jeg kom til Tyrkia så ble jeg så dårlig at jeg måtte på sykehus pga maten. Så jeg skal aldri mer dit... Min bror og svigersøster skulle dit og hun var 3 mnd på vei og legen anbefalte at de avlyste turen da han mente Tyrkia ikke var trygt for gravide (mat-/bakterie messig). DE kunne så og si dra hvor som helst andre steder enn dit..

Skrevet

Forøvrig er jeg godt over 30 år... og kjæresten min er ikke under 18. hehe.

Skrevet

Jada enig i at det skjer dritt overalt, men der er det ekstremt føler jeg, når det gjelder turisten. Han tyske gutten sitter inne, for han hadde med seg en yngre kjæreste som var under 18 år. Så lenge du er over 18 trenger du ikke tenke på den saken, men jeg hadde da ikke reist ned som mindreårig i det tilfellet. Generelt så er jeg tryggere i norge uansett. Når det gjelder Madeleinesaken så tror jeg vi skal vente å se om det er portugals' folk sin skyld..eller kanskje noen engelske... !

Jaja god tur !

Skrevet

Ok. Ble syk sist jeg var der, eller dvs jeg ble syk når jeg kom hjem så det var nok ikke noe mat som gjorde meg syk men en mageinfeksjon av noe slag.

Skrevet

Vi likte oss godt i Alanya :)

Herlig vann og god temp., men pass opp for magsjau :o (been there, done that... hehe)

Riktig god tur!!!

Skrevet

Hehe. Ja, som sagt.. har hatt. hehe. Kanskje jeg er imun mot det nå?

En jente.

Hva du tror om Madeleine saken er ganske likegyldig. Alle parter er uskyldige til noen har blitt dømt vettu.

Tror ikke det er så stor forskjell på tyrkia og andre land jeg da, men det er greit å høre andres erfaringer. Som jeg sa da, jeg skal være forsikit. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...