(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Jeg reiser dit på søndag. Gleeeeder meg masse, men alltidn år tyrkia blir nevnt her inne så kommer det masse sure oppgulp om det slitsomme landet. Hehe. Har vært der før og er klar over at selgere og innkastere kan være noe pågående ja, men nå er det vel så seint på sesongen at de begynner å bli drittlei de også. Hihihihih. Ingen som vil være litt misunnelige engang? hehe.
Mille** Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Sånn rent bortsett fra alle voldtektene som har vært der mener du? ;o) Søstern har vært der, hun syns det var helt topp. God tur, jeg er overhodet ikke misnunnelig nei!! ;o)
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt et avbrekk og av dej eg kjenner har jeg kun hørt varmt om Alanya...
Gjest Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Det har jeg!!! Elsker byen, landet, menneskerne, maten, lugtene osv. osv. Er dødsmisundelig over at du skal reise!!! Hjelper ikke at fam. reiser på lørdag!!! Hvor skal du bo dernede??
NessaS Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Husk burkaen så du slipper å bli voldtatt. Eller ha en hyggelig tur. =)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2007 JoSo: Hehe..ja sånn rent bortsett fra det.. men ellers oppholdt jeg meg utrolig mye i gamlebyen i oslo i vår og sommer også da, og det var en del voldtekter der også. --- Hm. Litt utenfor alanya tror jeg. Kommer ikke på hva det heter der. Kjæresten min kom medfølgende ferieleilighet der. Så trist. HAHA!! Rror det ligger litt øst for alanya liksom. Jeg gleder meg masse. Har vært i alanya en gang før og en gang på ett sted jeg ikke greier å huske navnet på. Husker det var god mat der ja.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2007 Takk. Jeg tror jeg holder meg til bikinien jeg. Er jo 28 grader der om dagen så. Jeg er ikke nevneverdig redd for å bli voldtatt altså, da hadde jeg nok vært redd for gamlebyen i oslo også tror jeg. Hehe.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Jeg er kjempe misunnelig!!! Synes Tyrkia er veldig fint, liker både Side og Alanya. Tyrkere kan være litt intense, men gi de en kald skulder så gir de seg etterhvert! :-) Kos deg masse - jeg skulle gjerne blitt med! :-)
EnJente_m_EnJente Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Nei beklager, ran, drapstrusler, politi som ikke vil hjelpe turister osv. Altså det skjedde så mye dritt der nede at jeg aldri setter mine føtter i Tyrkia overhodet igjen. Jeg vil ikke ødelegge for deg, men iallefall ønske deg en god tur og ta godt vare på dere selv Vær litt ekstra oppmerksomme på ting. De er ute etter pengene dine, og de gjør det meste for å få de...slik følte jeg det. Og det har ingenting med slitsomme butikkfolk å gjøre, men med taxisjåfører som holdt igjen samboer med kniv på strupen hans, for så å kjøre meg til en bankautomat, tvinge meg til å ta ut 300 euro, hvis ikke skulle de drepe han "in the desert". Vi ble lurt i taxier for penger hele tiden, greien er å aldri ha med seg store beløp, ha KUN små beløp. Sier dette så dere kan unngå det, ikke for å skremme deg Du får sikkert en fin ferie, jeg for min del hatet turen dit, og skal aldri dit igjen. Har vært der to ganger, første gangen skulle jeg ALDRI tilbake, men etter mange år tenkte jeg: kanskej det har forandret seg...men neida ! Et gjengopprør på stranden med tyrkere som skjøt hverandre, en unge ble drept og voldtatt oppe ved det "slottet". En tysk liten jente om jeg ikke husker helt feil, og vi hadde våre episodier. Feks. kortet ble dratt inn i en bankautomat, også fikk vi det ikke ut. Når vi sjekket kontoen, var 10 000 kr borte.....SÅ mye dritt på to uker skal en lete lenge etter... !
ana baroma Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Nå er det vel ikke større sjanse til å bli voldtatt i Alanya enn andre steder... jeg stortrives der nede, og gleder meg til våren når vi skal ned igjen:)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Vi har også leilighet ved øststranden. Det er så deiligt der :-) NessaS : vi har vært i Alanya ca. 6 uker i året i over 10 år. Har på de årene set burka 2 ganger -på turister!! Tyrkerne stopper helt opp og ser, så det er altså ikke vanlig for de :-)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Vi var der midtvinters med båten jeg jobbet på, og da hadde de ingen andre enn oss å mase på. Ingen turister der da. Klarte ikke gå rundt i det markedet jeg - de dro oss fysisk inn i butikkene sine. Skal forøvrig aldri er sette mine bein i Tyrkia - men håper du får en fin tur da.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. september 2007 Hehehe... vel, sånne ting skjer over alt altså. Jeg tror ikke man trenger å dra til Tyrkia for å bli ranet og voldtatt., men jeg skal nok være forsiktig.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. september 2007 sille: Pleier dere å ligge på øststranden da? Sist jeg var der så badet vi bare på kleopatrastranden vi for da var vi på et hotell som lå rett ved den stranden. her kommer sikkert et rart spørsmål, men sist vi var der så kunne vi kjøpe øl i hotellbaren og få den med på stranda.. var ca sånn 10 meter unna og det var så digg.. er det mulighet for det andre steder? Høres sikkert snålt ut, men reiser uten barn en uke serru og har lyst på øl, sol og strand. HAHA! Kjæresten min klødde seg i hodet og sa: MEN DE ER JO MUSLIMER.. *ler* Kanke drikke øl på stranda der vel? *ler*
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. september 2007 Bra det er mange med god erfaring også da. Gleder meg til å ta med Lille dit til våren igjen.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #17 Skrevet 21. september 2007 Med fare for og virkelig drite mig ut!!!!!!! men jeg tror kanskje det har litt og gjøre med hvordan man oppføre sig?? Hvorfor har vi aldrig opplevet dette?? når vi har været der så ofte?? Husker de idoljenterne (tror jeg) der mistet/fikk stjålet passet 2 ganger på en uke. Sløve jenter? eller har vi bare hatt utrolig flaks? Søsteren min har jobbet der i 3 år og har aldrig opplevet det heller!! hun var 23 år høy, flott og langt lyst hår.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 21. september 2007 Vel, man bør ikke skylde voldtekt o.l på den som blir voldtatt da. Det er jo den som gjør det som har et stort problem, men ang dette andre så tror jeg at man kan gjøre mye for å forebygge å bli frastjålet og ranet for sakene sine. Tror pass og slikt blir igjen i leiligheten jeg, også tar vi med oss bare ett kort ut slik at vi iallefall har reserver om vi skulle miste eller bli frasjålet ett. Og kun litt cash på stranda, nok til lunch og øl. *flire*
Gjest Skrevet 21. september 2007 #20 Skrevet 21. september 2007 Hvis leiligheten ikke ligger for langt "ute på landet" er der strandbare hele veien. Hver strand har sin egen bar med mat og drikke. Ingen problemer med at drikke på stranden og ellers dernede. Muslimerne selv drikker ikke, hvis de er veldig troende!!! ellers drikker de ikke om torsdagen, da de ikke skal ha alkohol i blodet når de skal i moskeen om fredagen :-)
kulepenn Skrevet 21. september 2007 #21 Skrevet 21. september 2007 missunnelig nei, det er et møkka sted. Drittlukt og ekle tyrkere. Du bør ikke har blondt hår, da blir du behandlet som den horen!! Det er voldtekter der hele tiden spesielt i Alanya. God tur he he!
Gjest Skrevet 21. september 2007 #22 Skrevet 21. september 2007 mener selvfølgelig ikke at man selv er ute om voldtekt!!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #23 Skrevet 21. september 2007 sille: *ler* jeg vet ikke om det er ute på landet. det er i et området hvor det bygges sykt mye leligheter nå. Tror det tar 10 min inn til sentrum med dolmus eller noe. Husker ikke helt. Uansett så tanker jeg at vi drar litt nærmere sentrum for å ligge på stranda da. Enten til kleo-stranden eller bare blir på den østre delen. Høres deilig ut. Nå gleder jeg meg enda mer... Det har jo ikke vært særlig til sommer her i år så..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2007 Forfatter #24 Skrevet 21. september 2007 Hehe. Jeg hadde blondt hår sist jeg var der. gikk forbausende fint det altså. Nå har jeg brunt så da går det sikkert over alle forventninger. Hihi. Som sagt da, det var voldtekter i gamlebyen i oslo i hele fjor også...
Gjest Skrevet 21. september 2007 #25 Skrevet 21. september 2007 Da er det enten Oba, går fint og gå til sentrum, men tar vel ca. 30 min. Det kan også være Mahmutlar, der tror jeg der er mest turister?? men har kun været der nogle få gange :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå