Gå til innhold

Til dere som har opplevd SA/MA og som er gravide på ny..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble gravid rett etter en SA og blødningens første dag ble dagen som de regnet ut terminen fra. Da jeg hadde en SA så varte blødningen like lenge som en mens (5-6 dager), og EL kom da som vanlig etter at par uker. "Mens" termin og Ul termin varierte kun med 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har man hatt MA, har jo fosterert vært dødt en stund før man oppdager det. Hos meg dreide det seg om fire uker.

Ifølge fastlegen min tar det da noen måneder som regel før kroppen er tilbake i normal syklus igjen. Ofte har man ikke eggløsning før første mens kommer, så det kan nok ta noen måneder før man er gravid på nytt.

Livmoren trenger også litt tid til å restituere seg etter en utskraping.

Fant selv ut at jeg er gravid i dag, etter å ha hatt utskraping på ferie i Bulgaria 26.juli. Da var jeg skikkelig dårlig og det viste seg at fosteret hadde vært dødt i 4-5 uker.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA i juli. Var på utskraping 15.juli. Blødde 14 dager, og fikk eggløsning 5.august. Jeg regner etter denne datoen for unnfangelse. I dag på ul, stemte det på dagen med det jeg trodde. 8 uker og 5 dager :) og et bankende hjerte.

Det er jo ikke alle som merker eggløsning like godt og da er det vel en grei tanke med første dag i blødningen eller?

Uansett: Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en sa for 5 uker siden, ingen utskraping og er nå gravid igjen, blødde bare en dag. så jeg har regna den sa som en menstruasjon, var bare i uke 6 så jeg var på en måte 1 uke forsinka med mens..lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...