Gå til innhold

Hvilken vogn til barn fra 1 1/2 år og oppover?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut hvilken vogn jeg skal kjøpe til gutten min nå som har har blitt så "stor".

Har lyst på en trille, en behagelig, kul trillevogn som han kan sitte i når vi er på shopping :)

Trenger ikke å kunne legge ned ryggen på den.

Tittet litt på Quinny sin Easy - noen erfaringer?

Hvilke vogner er bra når de er blitt så store?

P.s jeg synes han er stor når han nå straks er 1 1/2 år... sikkert ikke alle som er enig med meg der :)

Fortsetter under...

Må slenge meg på her. Vi har ew classic, og den er bare superlett og veldig god til vårt formål. Han som bruker den nå er snart 3,5 år. har fortsatt god plass. Vi skal forøvrig bruke denne som nyfødvogn til vårbabyen som kommer. Har kjøpt bag til å sette på vogna. Så det er og en mulighet om du planlegger fler.

Det har vi også :-) Gleder meg til å trille baby i den (skal ha den i bilen da, så jeg slipper å lesse vogn inn og ut) Har også kjøpt bilstol som passer på vogna - maxi cosi.

Det geniale er at babybagen kan flatpakkes og får plass inni reisetrekket sammen med vogna.

Annonse

Skal du ha den til shopping er det en stor fordel med svingbart forhjul. Går du for Easywalker classic ville jeg iallefall kjøpt det svingbare hjulet man kan kjøpe som ekstrautstyr.

Du kan jo også kikke på easywalker sky, den er ca. 9 kg så ett par kg tyngre, men har svingbart forhjul og full liggestilling. Blir også liten sammenlagt.

Selv hadde vi en one tree hill urban jungle (OTH UJ)da eldste vår var på samme alder. Det er desidert den beste vogna jeg noen gang har trillet, og lille elsket å trille i den.Veldig stødig og god trehjuling.

Forholdsvis god plass i varekurven, god hvilestilling, og synes det er enklere ryggregulering enn på EW som har glidelåser (har nå vogn med glidelåsreg. selv, synes det er tungvint i forholdt til OTH uj sine stropper).

Dessuten er setet på EW litt tilbakelendt når det er helt oppreist. OTH sitt er nesten rett i ryggen.

Koster litt, men man får solgt dem til OK pris etterpå. Evt. kjøpe en fin brukt vogn.

Masse fine bilder av vogna på www.biteringen.no, hjemmesiden er www.onetreehill.nl.

Nå har vi en phil and teds e3 søskenvogn. Den kan også kjøpes som enkeltvogn, og er da en vanlig trehjuling.

Er utrolig fornøyd med den vogna, genial som søskenvogn og også veldig god som enkeltvogn. Fordelen med denne er at man kan kjøpe softbag og søskensete til om det skulle komme søsken i løpet av ett par år.

Den nye modellen heter phil and teds sport, og største forskjell i forhold til e3 er at den har regulerbart håndtak og at søskensetet kan legges litt bakover. www.philandteds.com. Mange fine bilder av også denne vognen på www.biteringen.no

Denne vogna har veldig lang rygg, så kan brukes veldig lenge.

Tfk joggster twist er samme type vogn som de over, veldig mange som skryter av denne. HAr ikke link til den.

Skal du ha en helt enkel trille er jo quinny zapp en kjempegod trille, bitteliten og god å trille.

Brio sitty er også et godt alternativ, tåler litt røffere terreng også. HAr en sånn og bruker den mye. Utrolig lett og god å trille, selv om den ikke har svingbare hjul. Veldig god å sitte i for barna, og synes gutten vår sitter veldig fritt i denne siden den har bøyle foran.

Trenger ikke bruke sele, og om man trenger det er selen som følger med sånn som festet direkte på kroppen og som henger fast i vogna bare på sidene. Ser at det var dårlig forklart, men den likner de typiske gamle vognselene. Er ikke sånn som henger fast i ryggen på vogna og som ungene vrir seg ut av på null og niks.

Anbefales også på det varmeste, link: www.brio.no eller brio.com

Så kan du jo sjekke ut tfk buggster og mutsy spider

Quinny Speedi er heller ikke en god vogn, skikkelig plæstikk og dårlig kalesje, altfor lite lun, knøttliten handlekurv, håpløs regulering av håndtak (må bruke begge hender..!), teit sammenlegging og utrolig dårlig kvalitet generelt sett, lett riper og masse feil..! Får ikke igjen noenting om du selger videre heller..!

Se på OTH, knallvogn..!

Annonse

Når jeg ser hvilke vogner du allerede har ville jeg enten valgt en trehjuling som er lettere og har lengre rygg enn de vognene du har, og som kan brukes ut vognperioden. Vil da anbefale å kikke på OTH urban jungle eller Phil and Teds Sport.

Eller så ville jeg gått for en helt enkel trille, som quinny zapp, tfk buggster eller brio sitty.

Og heeeelt enig med hun over, styr unna quinny speedi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...