Gå til innhold

boblebad eller stilig, "vanlig" badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusser opp et gammelt hus og badet står for tur.

Klarer ikke å bestemme oss for om vi skal ha et (ganske enkelt)massasjekar/boblebad eller heller gå for et stilig design-badekar uten bobler. Prisen blir omtrent den samme, har vi funnet ut. Ikke råd til de mest fancy massasjekarene, så det blir evt et ganske enkelt massasjekar.

Synes det er penere med kar uten alt "stæsjet", men så er det jo deilig med massasjen, da.

Hva ville du gjort?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har hatt "kinaboblekar", og har nå Hurricane massasjebad. Dette kan ikke sammenlignes. Kinakaret ville jeg bare styrt unna, ikke noen massasjeeffekt å snakke om i det hele tatt. Blir som et badekar med noen bobler i, og da ville jeg heller hatt et fint badekar. Hurricane kan jeg derimot anbefale på det varmeste. Norskprodusert, stilige å se på, dype, og med god plass. Massasjeeffekten er helt utrolig. Men de koster... Kan lese mer om dem på fjordbad.no, og de beste prisene får du på atlanticservice.no. Tror prisene går opp med 5% snart, så kan evt lønne seg å være litt kjapp...

Skrevet

Jeg ville absolutt gått for kar uten bobler! Jeg synes karene med bobler er direkte stygge da.. Hehe.. :)

Skrevet

Vi pusser opp et gammelt lite bad. Lurte på om vi bare skulle beholde det vanlige karet som stod der siden det var like fint. Men så kom vi over et massasjebadekar som ikke var for stort, så da tror jeg vi ender på det.

Hvis dere er glad i å bade så ville jeg brukt pengene på massasjekar. Hvis dere ikke bader så ofte, men syns det er viktig med et stilig badekar, så kjøp designkar. Jeg ville valgt det første.

Vårt skal mures inn da, så ser jo likt ut utvendig. Enig at det ser litt rotete ut med alle dyser etc, men jeg har lyst på massasje ;)

Skrevet

vi pusser opp badet nå og bestemte oss for et badekar uten bobler, fordi vi fant ut at boblene ikke kom til og bli brukt, dessuten er det mere vedlikehold med det, og skum og bobler mener jeg og huske ikke er noen god kombinasjon.. Skummet blir seigt og ekkelt..

• 1 måned senere...

Annonse

Skrevet

Reklamerer litt mer for Hurricane, jeg... De har ikke sånne dyser i siden og bunnen, og masse slanger på baksiden, sånn som "kinakarene" har, men kun to hull i bunnen som luft kommer ut fra. Luftpumpen sitter ikke fast i karet, er bare koblet til på et punkt. Lufta blir fordelt i mange små hull i to gjennomsiktige plater i bunnen, og gir en sinnsykt bra massasjeeffekt. Karene ser ut som "design" badekar, bare dypere, samt at de har to gjennomsiktige plater i bunnen. Er helt vedlikeholdsfritt og bakteriefritt, da det ikke er noen rør og slanger det går vann gjennom. Kan evt lese mer om dem på fjordbad.no. Skulle nesten tro jeg var selger, men det er jeg ikke... Bare supergodt fornøyd... Har vært ekstra deilig nå når jeg er gravid... Lykke til med oppussing!

• 1 måned senere...
Skrevet

Du kan lage badet enkelt i 3D romplanleggeren på www.3dbolig.no

Der finnes også noen billige men stilige bad i 3d som kan draes inn i rommet

Det er forøvrig en kjempebra tjeneste. og ikke minst GRATIS!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

etter lang betenkningstid droppa vi boblebadekar. litt pga pris, litt pgs usikkert hvor mye det ble brukt.

men mest for vi har hørt en del skrekkhistorier om bakterier i boblebad.

Det er ikke lett å bestemme seg for bad, men jeg vil anbefale å tenke etter hva dere vil bruke.

uannsett genialt med vablig badekar når en har barn da.

Skrevet

Hva med å bygge inn eventuelt?

Vi har Villeroy & Boch boblekar. Veldig lekkert faktisk og ikke for mye stæsj, men vi har bygd det inn.

Mener det skal finnes et ganske lekkert boblekar fra Phillip Starck. Vi tittet på dette, men det ble litt for langt for vårt bad.

Trenger ikke vært stort og klumpete fordi det er boble/massasjekar.

Både Villeroy&Boch og Starck er design-badekar.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har massasjebadekar, men skal IKKE ha det når vi skla flytte i nytt hus om 2-3 år.

Det var veldig stas de første månedene, men til slutt gidder man ikke.

Må jo renses, og det blir for mye styr syns jeg da.

Skrevet

Vi har boblekar, og jeg vil virkelig anbefale det. Er helt fantastisk deilig. Blir jo ikke brukt hver uke, men når vi først bruker det er det like godt hver gang.

Vårt var ikke så veldig dyrt, så vi var usikker på hvor bra det var. Er blitt positivt overrasket.

Et designbadekar uten bobler er selvfølgelig finere, men så deilige som de boblene er ville jeg aldri ha byttet de ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...