Gjest Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Hvordan er lønnen og er det vanskelig å få jobben? hvordan er mulighetene til å jobbe seg opp i gradene? trives dere? hvilke fordeler og bakdeler er det med jobben?
It's all about me Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Lønnen er vel forskjellig ut ifra alder, stilling, firma og ansinitet. Men kan tenke meg den begynner på rundt 115,- ca. Er ikke spesielt vanskelig å få jobb, men det er ikke så ofte det er noe ledig synes jeg. Da det ofte er unge jenter som går ut permisjon som jobber i en del av klesbutikkene er det ikke umulig å jobbe seg oppover i gradene. Men det er mange som også ikke parktiserer noe særlig grade-system, men har en daglig leder og resten er likestilt. Skal du søke på en stilleng synes jeg du burde ta en god titt på hvordan de som allerede jobber der møter kunden. De har som regel en streng parksis på hvordan de skal opptre, noe som er ekstremt slitsom siden det kan føles unaturlig. F.eks er det steder hvor en nesten skal følge kunden inn i prøverommet og prøve å prakke på mest mulig ekstra ting før kunden klarer å kjempe seg ut. Har jobbet på et slikt sted og det er pyton, skulle gjerne nevnt navn........spesielt siden jeg vet at en slik butikk i ditt område nå søker. Men jeg kunne godt tenkt å jobbe med klær igjen, men da skal det være en større butikke hvor kunden får gjøre sine egne valg. Da er det gøy med klær.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Tusen takk=) har jobbet mye med kundekontakt før (hagesenter, blomsterbutikk, frisørsalong o.l.) og har hatt en del ansvar på de stedene da, kan jo kanskje hjelpe på å få jobben? Men uff, 115 kroner timen var litt lite, har 134 kroner nå... men skal ikke tilbake i den jobben uansett da ... vil ikke jobbe på et sånt sted du snakker om nei, vet hvor slitsomt det er! Godt tips å sjekke ut butikken først=)
It's all about me Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Er det en spesiell jobb du har tenkt å søke nå eller? Ta det beløpet jeg skrev med en klype salt, det er jo så mange faktorer som kan virke inn. Men klesbutikker overbetaler ikke. De mener ofte at personalrabatten er ekstra lønn. Men når den rabatten enkelte steder er elendig og du må gå i butikkens klær blir det ikke mye lønn ut av den goden akkurat.
Gjest Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Intensity: nei er ikke noen spesiell jobb jeg har sett på. uansett er det jo ikke snakk om før til våren igjen, når permisjonen er ferdig. er det mange steder man MÅ gå i butikkens klær og er nødt til å kjøpe dem selv altså? Påtvungen kjøp? det er jo litt kjipt gjort da. Kunne vel ihvertfall fått lånt klær på jobben. eller fått dem VELDIG billig. Og man kan jo ikke se på det som ekstra lønn, er jo ikke alle som vil bruke alle pengene sine på klær. folk har jo andre prioriteringer, lån og barn og sånn... huff nei sånt sted vil jeg ikke jobbe! hehe...
It's all about me Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Nei selvfølgelig, du har jo en del perm igjen du ) Tror nok ikke det er mange som godtar klær fra andre butikker nei. Det en selv går i er super reklame og gir mersalg. Selv snek jeg inn ting jeg hadde fra før, men holdt meg til ting jeg kunne forsvare ved at detikke syntes at det var fra et annet sted og at det var veldig likt noe vi hadde til salgs. Låne klær får du ikke, kan jo ikke slege brukte klær. Hende vi lånte et belte for å vise fram, men det var kun det. At de ansatte har andre ting å bruke pengene på driter de rett og slett i, he he. Men du kan jo prøve deg på Jack & Jones da, de har gode avtaler. Hvis jeg ikke tar helt feil får de ansatte klære til innkjøpspris. Det laveste jeg har vært borti er 20% avslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå