Gå til innhold

Massasje stol - farlig?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei! ja hold deg unna både massasjestoler og boblebad til babyn har kommet ut du. setter i gang blodsirkulasjonen så innmari det.er ikke bra når man er gravid!

kjenner ei som var gravid med tvillinger,hun var ikke 6 mnd på vei engang når vannet gikk pga boblebad dagen før. gikk heldigvis bra da,men de var knøttsmåe tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er 6+2.

Og jeg har aldri hørt at man skal holde seg unna massasjestoler.

 

Det er ikke anderledes enn å få massasje generelt, og der har da aldri vært skadelig.

Det er vel godt for den gravide å få litt massasje????

 

trening får også igang blodsirkulasjonen, og det har aldri vært skadelig med trening!!!!

 

Synes det blir feil når man kommer med sånne bastante påstander.

 

Boblebadet har mer med temperaturen og bakterier å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo med like bastante påstander selv, Zadine!

 

Noen mener faktisk at massasje kan være skadelig, andre mener at det ikke er skadelig. Jeg har for å være helt ærlig ikke peiling, vil bare påpeke at det er forskjellige meninger om det, og du har ikke nødvendigvis rett fordi du aldri har hørt om det!

 

Og dette med at boblebad og massasjestoler kan være farlig skal visstnok ha noe med ristingen å gjøre. Slik risting er det noen som mener er skadelig. Jeg har ikke hørt dette fra sikre kilder, så jeg vet ikke om det stemmer.

 

Siden det er så mange forskjellige meninger får man jo bare forsøke å avgjøre selv hva man mener er best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo med like bastante påstander selv, Zadine!

 

Noen mener faktisk at massasje kan være skadelig, andre mener at det ikke er skadelig. Jeg har for å være helt ærlig ikke peiling, vil bare påpeke at det er forskjellige meninger om det, og du har ikke nødvendigvis rett fordi du aldri har hørt om det!

 

Og dette med at boblebad og massasjestoler kan være farlig skal visstnok ha noe med ristingen å gjøre. Slik risting er det noen som mener er skadelig. Jeg har ikke hørt dette fra sikre kilder, så jeg vet ikke om det stemmer.

 

Siden det er så mange forskjellige meninger får man jo bare forsøke å avgjøre selv hva man mener er best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i et tidskrift hos fysioterapauten min at gravide ikke skal sitte i massasjestoler. Men har du veldig behov for å sitte i en slik stol hadde jeg rådført meg med fagfolk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ikke sitte i massasjestol. Grunnen er at det finnes visse punkter i korsryggen som kan sette i gang rier. Derfor bør man heller ikke bli massert i korsryggen, men skuldre og nakke bør gå greit.

Slike punkter finnes også under føttene, så her skal man også være litt forsiktig (dette har jeg fra en fotterapeut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en massasjepute som det står advarsel. Må ikke brukes av gravide! Vet ikke om en massasjestol blir det samme,men det er jo sannsynlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, vi har en dyr massasje stol på jobb som koster titusener av kroner og den har jeg brukt. Det står en advarsel på at den ikke skal brukes om man har et problematisk svangerskap, og det har ikke jeg, så da tenkte jeg det var greit.

Uansett, så er ikke den massasjen like viktig for meg som å fortsette et sundt svangerskap. Holder meg heller unna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke med bastante påstander.

 

Men jeg synes det er rart at man plutselig ikke kan alt mulig selv om man er gravid.

Selvfølgelig skal man være ekstra forsiktig og ikke utsette fosteret for fare. Men man må heller ikke glemme at man ikke automatisk er "syk" selv om man er gravid. Man skal jo leve mest mulig som normalt.

Man kan godt jogge så fremt det ikke er ubehagelig. men man kan ikke sitte i en stol som rister??

Om det skulle finnes noen punkter i korsryggen som kan trigge rier skal ikke jeg uttale meg om i det hele tatt.

Men det kommer så mange forskjellige påstander. Som f.eks;

Man skal ikke øke blodgjennomstrømningen?? hvorfor kan man gjøre det når man trener da?

 

Man skal ikke riste i stolen?? men hvorfor kan man jogge da?

 

Jeg er ikke bastant, men jeg stiller litt kritiske spørsmål anående påstander som blir slengt ut. Og det må man få lov til å gjøre.

 

Jeg ville aldri gjøre noe som satte barnet mitt i fare. Så jeg ønsker å gjøre det jeg kan, og ikke gjøre det jeg ikke kan.

Men jeg er kritisk og stiller logiske spørsmål.

 

Håper dere forstår hva jeg vil frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...