Gå til innhold

Gravid i begravelse - gammel overtro????

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter her med litt småvondt i magen.... en av mine tanter døde i går, og jeg vil jo gjerne vise min respekt sammen med resten av familien ved å gå i begravelsen.

Men.... jeg har hørt at det finnes en gammel overtro som sier at gravide ikke skal gå i begravelser!!!! Noen som har hørt noe sånt før? ....eller vet hva overtroen går ut på????

Er jeg hysterisk nå kanskje? Hva synes dere? Hva ville dere ha gjort?

Fortsetter under...

Bare gå du.. Jeg var i pappas begravelse da jeg var 6mnd m nr 1, og 7mnd med nr1 i begravelse til ei venninnes bestemor, og tre uker før første fødsel var jeg i svigerfars begravelse.. og alt gikk helt fint...

Kan godt si til deg: IKKE VÆR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HYSTERISK!!!!!!!!!!!!!!!

• 3 uker senere...

hehe...skal fortelle deg hva jeg gjorde da jeg var over 30 uker på vei.

Jeg gikk feil på sykehuset jeg, så kom inn i et rom der det var en kiste - med noen i!!!! (nede i kjelleren)

Fikk bra panikk da og nermest løp ut av rommet. Tenkte at det var et tegn eller noe...Måtte jo le litt av meg selv senere da.

Ungen min har det fint han. Snart 6 måneder :)

Så ikke tro på sånnt ovetro tull..

• 4 uker senere...

Annonse

Var oxo i begravelse når jeg var tre mnd på vei... Begge to har det bra fortsatt! :)

Har oxo hørt om denne overtroen.. Og at hvis man er gravid skal man ikke se på lik/døde mennesker (vil vel ikke gå galt, men for å unngå at den gravide skal få sjokk eller depresjoner ol)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...