Gå til innhold

Jordmødrene på nrk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi sittet og sett de programmene på nett tv for vi har ikke fått sett dem på tv. Jeg har ikke vært spesielt engstelig for fødselen før, men NÅ er jeg det!!!! Livredd faktisk. Ikke for at noe skal gå galt eller så mye for smertene og sånt. Men for å få en sånn jordmor....Herregud så mye tull og fjoll og tåpelige kommentarer!!! Jeg tror jeg hadde fått panikk hvis jeg fikk en sånn eplekjekk jordmor som hun Liv. Eller en som hun med nakkesmerter som mener at alle andre er pyser og man burde føde hjemme uten bedøvelse. Så mye plapring og tjattring de drev med de første øyeblikkene etter at babyen var født!

Håper og ber om at jeg får en jordmor som er litt mer jordnær og rolig og som kan holde munn litt innimellom.......

Fortsetter under...

Skrevet

Er en fantastisk serie det der, vekker gode minner å se når barna omsider kommer ut og all smerten er glemt.

Er enig med deg i det men, jeg har en mistanke om at noen av de jordmødrene gjør seg vel til foran kameraet Liv er jo en diva.

Krysser fingrene for stakkars Silje som ikke vet om barnet overlever fra dag til dag, tapper jente!!!!

Skrevet

Jeg har sluttet å se på programmet. Kona mi lurte på om det var så veldig lurt at jeg kikket på programmet som skal føde om noen måneder. Har født en gang før - hadde en fin fødselsopplevelse og gruet meg ikke på forhånd. Det har jeg heller ikke gjort nå, men jeg får litt nerver når jeg hører skrikende og ser alt stæsjet på fødestuen. Jeg dropper derfor å se på det heretter - i tilfelle jeg skulle bli nervøs.

Skrevet

Jeg føler det på akkurat samme måte!! Jeg var ikke nervøs for å føde i det hele tatt men NÅ!! Etter å ha sett den serien, synes jeg det virker kjempe skummelt! Er jo bare 9+4 på vei så har jo heldigvis god tid på å forberede en fødsel men vet ikke om jeg vil se mer på den serien. Har alltid tenkt at jeg vil føde mest mulig naturlig men ville ha epidural etter jeg så om hun som hadde sånn fødselsangst... Grøss og gru!

Skrevet

Jeg ELSKER serien. Ser den på nettet også.

Skrevet

Hei, jeg må og si at jeg synes det er en fin serie. Gledr meg til den hver uke.

Vi må da gi dem litt slingringsmon i forhold til at de står foran et kamera.

Men, dette er lett for meg å si som ikke sitter fødeklar hjemme :o) :o)

Lykke, lykke til med forestående fødsler. Det kommer nok til å gå kjempe bra. Det viktigste tror jeg er å tørre å stille krav. Det er lett å overlate alt til jordmødrene fordi man føler at de vet best, men når det gjelder måter å ligge eller sitte på når man føder, tror jeg det er viktig å få lov til å prøve litt forskjellige.

Annonse

Skrevet

Hmm..merkelig så forskjellig vi er;-)Etter å ha sett på serien,har jeg ENDELIG kvittet meg med mesteparten av angsten for å føde.Jeg har tilogmed tenkt at jeg virkelig kunne tenkt meg en som hun Liv til å hjelpe og støtte meg:-)Etter å ha hørt på diverse skrekkhistorier fra venninner i mange år,syns jeg det er godt å endelig se hvordan det FAKTISK fremtoner seg .

• 2 uker senere...
Skrevet

Det jeg tenker da jeg ser serien er: "Dæven, noen av disse jordmødrene virker litt snille". Den som var hos meg da det stod på som værst, var ei svinmerr. Hun påsto faktisk at en innbilte seg smertene under en fødsel.

Men jeg tror at en reagerer forskjellig på serien alt etter i hvilket stadium en er i graviditeten.

Jeg husker selv at da jeg var i uke noen og 20, var jeg livredd for å føde. Men da jeg på slutten av uke noen og 30, gledet jeg meg skikkelig til å føde.

En reagerer alt etter hvor "fødeklar" en er, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...