Gå til innhold

Hvor mange sett med regntøy i barnehagen?

Anbefalte innlegg

I barnehagen til jenta mi er det av og til de ikke er ute etter lunsj - fordi mange av ungene ikke har tørt regntøy å ha på seg (det er vått etter at de var ute før lunsj). Spesielt de som har foret regntøy - det tørker så sent.

Er det noen som har ungene sine i barnehager som krever at det skal være 2 sett med regntøy til hver unge?

Det er en fritidsbarnehage hun går i - og hun elsker å være ute, så jeg har jo lyst at hun skal få mest mulig lov til det... Bare lurer på om det er urealistisk å foreslå at barnehagen kan be foreldrene har 2 sett regntøy med....

Fortsetter under...

Jeg synes ikke dette er urealistisk. Har selv 2 regnbukser hengende til sønnen min til veldig våte dager, blir jo fullt i tørkeskapene på regntunge dager.... Du kan jo nevne det for personalet så kan de jo oppfordre foreldrene om de ikke vel kreve.... Når det er en friluftsbarnehage er vel foreldrene også innstillt på å ha endel utetøy. "Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær";-)

Da lurere jeg på hva slags regntøy alle kjøper. Min lille har HH og har aldri opplevd at han er våt noen andre steder enn utenpå tøyet som det jo er laget for. Blir regntøyet vått igjennom er det en stor feil på det.

Og det er da ikke noe i veien for å ta på en bukse som er våt der den uansett blir våt et sekund senere. Helt ytterst......

Jeg synes det blir tullete at de ikke skal kunne gå ut to ganger på en dag! Har prøvd mange forskjellige merker med regntøy, og de er vanligvis tørr inni. Foret regntøy dropper vi siden det trekker vann inn i regntøyet.

Sitter ungene oppi en dam og leker trekker det selvfølgelig inni, men har en slike unger som alltid gjør det bør en akseptere å måtte kjøpe to sett regntøy.

Du kan be de tipse foreldrene om å kjøpe reserveregntøy i neste str, slik føler ikke folk at de må ut med ekstra penger.

Det har faktisk aldri vært et problem, enda vi bor i stavanger og her regner det mye.

Hun elste går i gårdsbarnehage og de er ute hele tiden. Tror jeg har reagert viss jeg måtte kjøpe et sett til. De har tørkeskap her.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...