Gå til innhold

katten min halter, har skikkelig vondt :(

Anbefalte innlegg

hun klarer ikke å trå på det ene bakbenet, og mjauer og bærer seg. vet ikke hvor hun skal gjøre av seg. huff, får helt vondt av henne! hun kom inn for 1,5 time siden, og da virket hun helt fin.. er den mest sannsynlig brukket eller kan det være noe annet? jeg skjønner ikke hva som har skjedd, hvis det skulle ha skjedd etter hun kom inn :S

Fortsetter under...

Samme skjedde med katta mi i sommer. Det viste seg at han hadde fått et bitt i foten, men dyrlegen kunne ikke si hvem bittet var fra. Hun fikk rensa såret så hevelsen gikk ned. Men han fikk bare smertestillende det første døgnet fordi han måtte kjenne smerten i poten så han ikke gikk så mye på den de første dagene. Så han var latt gutt i noen dager før han la ut på eventyr igjen :)

Annonse

Annonse

katten vår ble bitt, og vi måtte inn til dyrlegen 2 ganger fordi de ikke sjekket skikkelig første gang. det viste seg at han hadde fått betennelse i leddposen, så det var kommet bakterier i den leddvæsken. var visst veldig smertefullt, og han fikk antibiotika-kur og smertestillende *dakar lille vennen*

da har vi fått snakket med vakthavende dyrlege. det koster oss 4000,- hvis vi skal inn på sjekk nå, og hvis det er benbrudd koster det ytterligere 8000,-.. alternativet er avliving :( det gir oss ikke mye valg egentlig, det er veldig mye penger for oss som vi ikke har nå :( dyrlegen sa at vi trygt kunne vente til i morgen med sjekk, da blir det "bare" 2000,-. så vi gjør det, og håper det er en infeksjon og ikke benbrudd.. huff, det er helt rått. lei meg nå :(((

Fyy.. Det er det verste jeg har hørt!

Skjønner deg selvfølgelig at dere ikke har råd!

Skjønner det så meget, og gir deg en klem!

Men, ikke ta avgjørelsen idag på at det blir avlivning.

Bestill en akuttim imrg og få alle svar da.

Røntgen koster litt penger det åsså da.

Får bar håpe på at katta får sovet litt inatt.

Men, må si at selv om det er et benbrudd trenger ikke katta å bøte me livet.

Jeg har vært me på en storoperasjon av en katt som faktisk fikk knokler reparert under operasjon. Den katta var hardt skadet etter bilulykke, stakkars..

Den var ikke min, men den var hjemløs.

Ble levert på klinikken og fant ut at det var Skipskatt, fordi den hadde 7klør..

Savner katta der jeg..:)

Men den overlevde og kom til et nytt hjem og ble helt fin igjen.

Hei!

Jeg er veterinær og vil gjerne trøste deg litt! I de aller, aller fleste slike tilfeller dreier det seg om en infeksjon. Det er relativt lett å stille diagnose, så å få klarhet i saken i morgen koster nok ikke så mye. Du kan også prøve og se på benet selv for å få en pekepinn. Er det hovent? I så fall tyder det på infeksjon. Står benet i en "rar" vinkel? Skader andre steder? Hvis benet er brukket er katten ofte påkjørt; det kan du ofte se på klørne (de er ofte flisete etter påkjørsler). Du kan også ta temperaturen; hvis denne er over 39,5 er det feber. Altså infeksjon. Sier ikke at det er lett å sjekke selv, men det kan vare verdt et forsøk ... Og du må uansett ta katten til veterinær i morgen! Men som sagt; i de aller, aller fleste tilfeller er det infeksjon! Lykke til!!

nei vi drar til dyrlegen i morgen og tar det derfra. tror egentlig ikke at det er brudd, da hadde hun vel haltet da hun kom inn også? og det har ikke skjedd noe på den lille stunden hun var inne heller. hun har lagt seg under skohylla i gangen og sover nå.

vil absolutt ikke avlive henne, hun er jo bare 2 år! kommer til å føle meg egoistisk hvis vi må avlive henne pga et benbrudd :( så vi får krysse fingrene.. hun bæljer ikke lengre nå i hvertfall..

åh takk for trøstende ord:) vi prøvde å se på benet istad, men hun har så fryktelig mye hår at vi ikke får til å se om det er hovent. så ikke noen andre skader, så heller ikke at klørne er flisete. hun sover nå, så jeg vil ikke vekke henne. må uansett til dyrlegen i morgen som du sier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...