Gå til innhold

tips til å få barna til å sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tvillinger på 8 mnder og har vært veldig opptatt av at de skulle lære seg å sovne uten noe form for hjelp. Dette har gått kjempefint. Leste mens jeg var gravid at selv søvn må læres av en baby. Det jeg har gjort er at de har samme rutinene hver kveld, enten de er hjemme eller vi er på besøk. Noen ganger er de lengre oppe men betsandig samme rutinen. Spise, stelle, og så i seng med en god koseklem og masse nuss, mens jeg legger teppet på å gir smokken. De smiler og legger seg, ikke alltid med en gang, men ikke mer enn 20 minutter, og da uten skriking. De ler og koser seg og "prater med hverandre og seg selv. Når de i begynnelsen skrek, gikk jeg kun inn til de hvis jeg hørte at det var noe spesielt. Hvis jeg hører at det er noe spesielt tar jeg de opp å holder de mens jeg trøster de, og legger de så ned igjen. Hvis de stopper å skrike når jeg tar de opp, så skjønner jeg jo at det ikke er noe galt, og da får de bare skrike. Jeg trur nå at de fleste klarer å gjenkjenne hvilken skriking det er snakk om, jeg har 2 å klarer det hehe. Mine skriker nå kanskje bare en gang i måneden og da hvis de ikke har fått den siste duppen etter middag og er overtrøtt. Jeg må bare si at jeg er kjempeheldig som har fått så snille unger, men jeg trur at de fleste kommer langt med å gi barna gode rutiner, så de skjønner hva som skal skje. I hvertfall, lykke til alle sammen, det er litt arbeid for å få det til,men herregud så mye man får igjen for det senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...