Gjest Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Heffalomper eller hattifnatter. Pass på om de blir sultne.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Min mamma har 68 orkideèr og jeg skal sende melding til henne og spørre..Hun har masse erfaring med orkideèr.. Kan hende hun ikke vet.. Gir beskjed snart
tine29 Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Tror jeg hadde vært rimelig kjapp å kaste den! Høres ut som mystiske dyr..
Northernlights Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Sikkert en tropisk hvit orkidè edderkopp ;o) tuller!!!
Turtelduen Skrevet 20. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2007 Hehe. Åja, den er ute av huset ja!! Bordet er vasket og duken er i vaskemaskin, og potta står med klor vann i seg...
Northernlights Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 En typisk Albino kriblekrable,tror jeg ;O)
solastråler Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Det hørtes ekkelt ut, hva med flue mark?
Holly❄️ Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Høres ut som blomsterlus... det "smitter" utrolig fort på andre planter som event. står i nærheten... :S Kast den fort...
77modell Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Høres ikke ut som vanlige blomster lus eller fluer. Ble litt nyskjerrig! Tatt bilde av den da?
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Ser den ut som en liten bomullsdott, lurte min mamma på?
Northernlights Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 En bomullsdott med mange bein? Høres riktig så lekkert ut. :-/
forvirret... Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Kanskje det er Spinn-midd? er det "spindelvev" på blomsten din? spinn-midd lager spindelvev. men de er kanskje ikke så store som 1/2 cm, da.. hmm..
Gjest Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 kan være mellus eller spinnmidd... Spinnmidd legger igjen spindelvev på planten. Mellus ligger igjen melaktig belegg som blir klissete... Eller det kan være bomullslus. Gå på hagesenteret og spør etter sprøytemiddel mot div insekter. finnes produkter som tar de vanligste dyrene. Ellers kan du lage klar en blanding av oppvarmede gelatinplater og ha det på en sprayflaske. Sett planten utendørs og blås på planten med en vifte så dyrene blåser bort. (Ikke for hardt!) Spray på gelatinvannet. det hindrer dyrene i å komme seg inn på planten igjen. Men om dette er så bra for plantene vet jeg ikke. Kan også bruke litt brenneneslevann. Legg brennenesle i en bøtte med vann, fyll halve bøtten med lunkent vann og fyll på med brennenesle. La det stå til det begynner å gjære. Spray på planten. Mange insekter liker ikke lukten, og det tilfører nitrogen til planten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå