flypapir Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Våknet av at det var ett dyr utenfor soveromsvinduet vårt en natt her. Den lagde en merkelig lyd, og jeg lå og funderte på hvordan jeg best kunne beskrive den... Hørtes ut som en blanding av hundebjeff og en metalldetektor... Altså som pipende bjeff av noe slag... Kan det ha vært en rev?!? Evt hvilket dyr kan det ha vært...? Bor midt på et jorde på østlandet, men jeg har lite peiling på dyrelivet her omkring! Mye rart man skal lure på gitt!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Jeg synes det høres ut som en unge som skriker noe forferdelig....ble litt "skræmt" første gang jeg hørte den....
lille je Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Jepp, unge som skriker ja, ville jeg og sagt. Helt forferdelig, går gjennom marg og bein.
flypapir Skrevet 20. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2007 Var en ganske guffen lyd ja. Men den var ikke konstant som skrik, kom mer i støt (bjeff)... Kan det uansett ha vært en rev?? Den drev og luska rundt rett utenfor vinduet vårt, og jeg var bekymra for at den skulle hoppe inn.. Turte ikke se ut for å sjekke hva det var selvsagt, er ganske pinglete når det gjelder dyr.
Nitte Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Tror nok det var rev du hørte ja. Hadde en rev luskende rundt hytta vår i hele sommer, og den hadde både slike korte små støt ("bjeff"), og denne skrikelyden. Ble rimelig lei av den til slutt!
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Det er nok rev ja. Den kommer helt inn på huset her også. Skikkelig skarp lyd. Måtte ut og jage den en natt for jeg fikk ikke sove!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå