Gå til innhold

når fortelle barna de?


beben min

Anbefalte innlegg

jeg er 11 uker på vei og har to barn på 8 og 5 år. og lurer på kor tid jeg bør fortelle dem de at jeg er gravid. har ventet til nå så ikke ventetiden blir så lang for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en gutt på 7 år og fortalte han det i uke9-10 forrige gang for han syntes at mamma hadde så stor mage... Vi mistet i uke 11 og tenkte lenge på hva vi skulle si. Vi endte med å fortelle at babyen var mye mindre enn vi hadde trodd og at den derfor må ligge ekstra lenge i magen, og derfor ikke kommer før til sommeren, i stedet for i februar. Han er 7 år og vet ikke hvor lenge et normalt svangerskap varer, så han er egentlig bare fornøyd over å få et søsken ;)

Heldigvis er det nå et nytt vidunder i magen, så vi håper på bedre lykke denne gang. Er 8+4 i dag.

Jeg hadde ventet til 12 uker med å fortelle det, men det er jo opp til deg, det er mitt råd.

Men det er jo så koselig å fortelle det, for de blir så utrolig glade. Forstår deg veldig godt! :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Tror jeg vil si d i uke 12-13 til barna, når andre får vite det. så lenge d ikke vises skikkelig på magen før d da..

Har barn i barnehage, og jobber selv i barnehage, så hører ofte barn røpe hemmeligheter som dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk tenkt å prøve å ikke si noe helt frem til ultralyden i uke 18 eller hva det blir. kan bli vanskelig sien så mange andre vet det, men vi sier til de voksne at barna ikke vet noe, så håper jeg de ikke røper det. nå er barna mine kun 4 1/2 og 2 1/2 så tror ikke de tenker så veldig mye på det at mammas mage blir litt stor. og hvis de spør før, så kan jeg alltids finne et passende svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her lurer jeg også på. guttene mine er 11,,7 og 3 og jeg er kun i min 6 uke nå. Jeg tror de skjønner noe av blikkene , smilene og det stille snakket mellom oss voksne, så blir nok ikke lenge til. Jeg er ille redd for at de skal høre det fra andre etterhvert. Ungene skal høre det aller først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har to på 10 og 8 som fikk vite at de skulle få et lite søsken da jeg var 17-18uker på vei. Ble litt mer virkelig for dem da de fikk se ul-bilde. Er nå gravid igjen (9 uker) og venter en stund igjen denne gangen også. Vil iallfall være sånn rimelig sikker på at det går bra før vi forteller dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det forrige uke, da var jeg 10 uker. Og datteren min på 2,5 ble så tindrende glad! :) Men idag angrer jeg litt, for jeg hadde en liten blødning i morges. Det ser ut til å ha stoppet, men det bidro til at utryggheten med ett var på plass igjen og jeg ble minnet på at jeg faktisk ikke er ferdig med 12.uke ennå...(først om 1 uke) Det ville være så utrolig trist å fortelle henne at mamma ikke har baby i magen lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...