Gå til innhold

Sykemelding, dumt??


Caramell, 3-barns mamma!

Anbefalte innlegg

Jeg er så drit kvalm, at det er helt umulig for meg å være på jobb.. Hva skal jeg gjøre?? ER det slik at det er veldig dumt å be om en sykemelding? Har aldri vært sykemeldt før, så jeg har null peiling.. var bare noen som mente det var bedre med svangerskapspenger, men da får jeg jo bare 65% av inntekten min?? LItt lite det vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre å være sykemeldt vel? da får du akkurat det du skal ha. og du kan sykemelde deg det du trenger hvis ikke du trenger å være 100% sykemeldt. Snakk med legen om det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt å sykmelde deg fordi du tjener fortsatt opp svangerskapspermisjonspenger når du er sykmeldt og du mottar full lønn. Du kan også bli bedre av kvalmen når du er hjemme fordi kvalmen bler verre når man blir sliten og ikke får nok hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapspenger får du vel ikke om du ikke jobber med farlige kjemikalier og stoffer som kan være farlige for fostret. Jeg hørte med tr.kontoret om dette selv, og jeg som jobber på kontor får ikke innvilget dette, må ta ut sykemelding. Men igjen man får jo det samme i svangerskapspenger som man gjør i sykepenger, er ikke 65 % av lønn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svangerskapspenger får du dersom du pga graviditeten ikke kan jobbe på arbeidsplassen, feks amb.sjåfør, utagerende pasienter o.l noen som bare blir sykemeldt ut svangerskapet her og men i forhold til rettigheter senere er det mer riktig med svangerskapsoenger.

 

men er du syk/kvalm i svangerskapetog det er grunnen til at du ikke kan jobbe får du en sykemld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo også si til jobben om at de kan levere et skriv til NAV om at du er sykemeldt pga svangerskapsplager. Da vil de slippe å betale de første 16 sykedagene dine. Dette for å gjøre det mer attraktivt å ha ansatt gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...