LilleVakreAnna Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Har skrivi et innlegg her før etter samtale på rikshospitalet, der vi ble oppfordra til å tippe lotto i stedet for å håpe på barn m.m. Var der for 1 1/2 uke sida, og fikk beskjed om at hvis vi ville stå på venteliste for ivf så tok det minst 9 mnd. Så leste jeg her inne + på nettsidene deres at nå er det ingen ventetid for ivf der. Vi har i mellomtida kontakta Medicus i Trondheim og var nesten bestemet på å starte opp der, men det ble jo fristende å ringe Rikshospitalet igjen for å sjekke det med ventetider, sjøl om jeg helst ikke vil tilbake dit. Men så ringte jeg da, og hun jeg fikk snakke med ble først litt irritert da jeg sa vi hadde fått beskjed om 9 mnd ventetid, og lurte på hvem som hadde sagt det til oss. Da jeg sa navnet på legen vi var hos ble hun helt annerledes og tverr, og sa bare at hun hadde alltid rett, så vi måtte vente i 9 mnd. Dessuten hadde hun skrevet at vi skulle ha ICSI (noe vi IKKE skal ha!), og det var det enda lenger ventetid på, "fordi det er en svært komplisert behandlingsmåte...." Jeg blir altså så forbanna!!!!!!!!! Jeg trur nesten jeg med glede betaler 50.000 på Medicus bare for å slippe å snakke med de surrehuene på rikshospitalet noe mer! HVIS de da klarer å få sendt over papirene mine, som Medicus nå har mast på i 2 uker. Fy faan, så sint jeg er nå!!!!!!!!
tigergutt<3 Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men det går jo an å reise til Porsgrunn. Har hørt mye bra om dem. Selv om dere har vært litt uheldige så kan det være lov å spørre om en annen leges mening.
Mrs. icsi og småen Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Ut fra det du forteller Agnes høres det jo helt horribelt ut med Rikshospitalet. De skal jo være profejonelle, og hjelpe mennesker med noe som kan være vannvittig sårt, vanskelig og tøft. - vurdert å legge inn klage på dem?? Bare den biten med ventetid, de kunne jo lagt seg litt flate og sagt de skulle undersøke og ringe deg tilbake. Og at icsi er såååå mye mer komplisert?? Nu vel, litt mer komplisert er det jo, men trodde ikke at det hadde allverden å si! Lykke til videre, flott at du kjemper på! Klem fra
LilleVakreAnna Skrevet 20. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2007 Jeg blir ganske fortvila, det er akkurat som de ikke vil hjelpe oss. Da vi var der var jeg usikker på prøverør (hadde jo i det lengste håpa vi slapp det, og mannen min venter på en operasjon som antagelig gjør at vi kan få barn på egenhånd seinere -hvis alt går bra!) -og da sa hun legen; ja hvis du er usikker så skal ikke jeg prøve å overtale deg, vi har da mye mer enn nok å gjøre her. Sikkert litt tåpelig av meg, men føler oss sååå lite imøtekommet på alle måter. jeg skjønner at de har nok å gjøre, var ikke det, men akkurat som hun håpa vi bare ga f...!! Men i morra skal mannen min ringe og prøve å få et skikkelig svar. Han er mye flinkere til å beholde roen og faktisk få et skikkelig svar. Men må si jeg heller veldig mot Medicus.
pulsen Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Hei Agnes..... det var en veldig dårlig oppførsel på personalet der ja... det går bare ikke ann.... Jeg har bare opplevd veldig hyggelig kommunikasjon med de,men det er jo bare sykepleierne jeg har snakket mest med... han ene legen er litt kjapp med kommentarene,men ikke utover det å få barn.....De skal være ganske forsiktige med hva de sier.det er ingen ønske situasjon vi er ii..vi kommer jo for å få hjelp til noe etter lengtet barn.... Og ventetiden er ikke lang der på ivf iallefall..vet ikke helt hva ICSI er ,men det kanda ikke være 9 mnds venting..... Du må ha lykke til med forsøket på Medicus.....Tvi.tvi... Stor klem : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå