Gå til innhold

HJELP... HELVETESILD..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pådratt meg helvetesild på skulder/nakke/hals(den ene siden)... snakket med legen og jeg kan ikke få behandling fordi den brøy ut for over 3dager siden(begynte som klumper jeg trodde var kviser, og har nå svidd i 3dager) uff.. helt grusomt å gå rundt slik som dette.. Har lest at urten "Linnea" skal hjelpe til å redusere helvetesilden.. noen med erfaring eller andre råd?? Er redd for å smitte sønnen min på 6mnd også(kan han få vannkopper så liten?)

Håper på snarlig svar!

Skrevet

Ingen som vet om dette kan smitte minn 6mnd gamle sønn?? Har forstått det sånn at barn kan få vannkopper dersom man har helvetesild, siden viruset i vannkoppene er det samme som i helvetesild(har man vannkopper som liten er det stor sjanse for helvetesild som voksen)

MEN, når kan barn få vannkopper? I barnehage alder eller som liten baby?

Skrevet

trur ikkje du skal engste d. småe babya som får vannkoppa blir ikkje hart ramma, de får stortsett bare utslett i bleieregion, men kan jo komme andre plassa da sefølgelig. å de får bare litt forhøya feber. men om du amme enda får babyen i seg litt antistoffa.

Skrevet

Sønnen ti ei venninde av meg fikk vannkopper når han var under 3mnd. å han ble full ammet!

Skrevet

Vi har også vært igjennom dette.. Med helvetesild mener jeg, og sønnen min var 2 måneder. Ble fullammet på det tidspunktet.

Helsesøster på helsestasjonen sa at hvis han skulle bli smittet og få vannkopper, så ville han mest sannsynlig tåle det greit. Det er en mildere form når de er så små. Men skulle feberen bli veldig høy i forbindelse med det, skulle vi ikke nøle med å ta kontakt med legen - nettopp fordi de små har vanskelig for å regulere kroppstemperaturen.

Men lillegutt her ble ikke smittet:)

Skrevet

Hadde nettopp helvettesild jeg også, fikk medisiner jeg da, men hadde over hele brystet og ryggen. Fikk ikke amme på det ene brystet (måtte pumpe), pga fare for infeksjon.. Det svidde som fy! Men med medisinene gikk det værste bort etter to uker.. har litt igjen enda, men det gjør verken svir eller klør. Legen sa til meg at pga antistoffene i melka ville nok ikke småen være i fare, og han er helt fin nå. Han har utslett i bleieregionen nå ganske lenge, hs mene det er sopp, kan det være vannkopper? Medisinen gikk over i melka, så ga flaske rett etter jeg tok medisinen, men ammet ellers.. Skikkelig hestepiller jeg tok 5 ganger i døgnet. Hmmm, trodde ikke helvettesild var så vanlig. gutten min var da 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...