Gå til innhold

Blir dette ett mobbenavn?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle vennene mine fraråder meg å kalle barnet mitt Konstanse Olivia. Jeg mener at det er ett vakkert navn, og at hun kommer til å kle navnet. Hva mener dere? Det er vel ikke så ille?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var ett nydelig navn jeg... Kan ikke helt se hvorfor det skulle bli ett mobbenavn?

Skrevet

Jeg har møtt unger med det fornavnet i alle fall, og om det er noen trøst så ble ikke de mobbet.

For å være helt ærlig så syns jeg det er et skikkelig klissenavn og tanker automatisk at mor må ha lest litt for mange misseromanen.

Heldig vis er smaken som baken, og jeg syns du skal velge det navnet du syns er riktig, ikke høre på alle andre.

Skrevet

Det blir overhode ikke et mobbenavn!!

Konstanse er et nydelig navn. Gammelt, som er på vei tilbake.

Veit om ei som heter Hennie Konstanse -et av de fineste navna jeg vet om!

Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg. Konstanse er jo litt spesielt kanskje, men ikke noe mobbenavn tror jeg, mens Olivia er jo på vei til å bli poppis.

Skrevet

Tror ikke det blir ett mobbenavn nei. Konstanse er ett gammelt og fint navn, det samme er Olivia. Jeg ville skrevet Constance jeg da.

Skrevet

Jeg er enig i at det er rimelig klissete, men tror neppe det blir et 'mobbenavn'.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er et mobbenavn, men pent er det heller ikke.

For meg er Konstanse et forferdelig tungt navn - jeg ser for meg ei dundre på over hundre..... Olivia er kjæresten til Skipper'n, tilsammen blir navnet tungt, langt og så langt fra vakkert.

Skrevet

I dag så er det heldigvis så mye forkjellige navn at det er ikke navnet som gjør unger til mobbeoffer. Og å lære barna selvtillit så unngår vi mye av det problemet. Mine to yngste gutter heter Dennis og Pelle. Har mellomnavn også, men det er fornavnene som blir brukt. Det er jo typiske dyrenavn, ifølge andre, men de har aldri blitt mobbet.

Konstanse Olivia syns jeg var kjempefint. Jeg har også tenkt på Olivia, hvis fjerdemann skulle vise seg å være jente.

Skrevet

Nei! Det er et veldig fint navn.:-)

Jeg syns Constanse med C eller med 2 cér ( CONSTANCE )er penest!

Skrevet

Nyyydelig navn! Hadde jeg bare gått for hvis jeg var deg!!!

Skrevet

Unger blir ikke mobbet ene og alene på grunn av et navn. Det er andre grunner som ligger til grunn for mobbing, og da kan mobberne gjerne ta med seg navnevalg i samme slengen. Det vikigste er at du lærer datteren din å bli trygg på seg selv, og lærer henne de sosiale spillereglene. Og navnet er det dessuten ingenting i veien med!

Skrevet

jeg ville kanskje brukt Olivia Konstanse i stedet, men det er meg...

Jeg heter Constanse til mellomnavn og har alltid fått masse positiv tilbakemeld på at folk synes det er kjempefint..

Skrevet

det er et flott navn kanskje litt pompøst?

Skrevet

det var fryktelig mange stavelser og kjempetungt å si, men tror heller ikke at det er noe typisk mobbenavn.

Skrevet

Nei, ikke et mobbenavn. I alle fall ikke i Oslo. Når en ser hvem som har brukt navnet Konstanse rundt oss, er det "ressursterke" mennesker. Blir ikke det nye Thea.

Skrevet

Synes begge navnene er flotte! Ville ikke hatt begge to, da det blir litt sånn "smør-på-flesk" synes jeg, men absolutt ikke noe mobbenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...