Gå til innhold

legene tror ikke att han kommer overleve=( redd

Anbefalte innlegg

Gjest Emelie Hansen

jeg har varit hos legen på KK og de sier at jeg har litt lite fostervann men han rør sig ganska fint endå syntes legen,

jeg hadde rier når jeg kom in,de sluttet som tur va og de gjorde gynn undersøkning på mig,

de sa att min livmorhals var lang og lukket men det verkar ikke som om de tror att jeg ens ska klara at ha han kvar til uke 24.jeg frågade hur stor chans han hdde att overleva og hon svarade at det nesten ikke var noen chans i de hele tatt.

Jag spurte legen om jag måtte ligge helt i ro men det syntes ikke hon,

vilket er rart for i sverige sa di att jag ikke måtte røre mig nestan.

Men de jeg undrer over er den sprøtan man får i uke 24+0,

var tar de sprøytan? og gør den veldigt vondt?

Jag er veldigt orolig håper jeg kan få lite svar fra nån som varit med om detta...takk

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner godt at du er urolig. Kan det være denne lungemodningssprøyta du mener? Jeg fikk en slik en men da litt senere i sv.skapet. Jeg fikk premature tvillinger i uke 33 men det var p.g.a sv.skapsforgiftning. Hvis det er den du tenker på er den ikke noe vond i det hele tatt. Et lite stikk i låret er alt.

Lykke til med sv.skapet ditt.

Gjest Emelie Hansen

tack för svaret men jag behøver inte oroa mig før den sprøytan.jag kommer nog att sättas igång på måndag og legene menar at chansen är pytte liten at de ska gå bra,dom menar at jag inte hinner ta den sprøytan.

Jag er bara så redd.....takk

Hei!

Skjønner godt du er redd...huff, jeg skal krysse fingrene for deg. Lykke til. Men husk at legene er så flinke på dette området med premature barn at det kan hende det kommer til å gå helt fint. Det skjer mirakler hver dag på nyfødtintensiven. Jeg var der i 6 uker i forbindelse med mine tvillinger og så hvordan personalet jobbet. Der var det full pleie og omsorg døgnet rundt. Følte meg skikkelig trygg der. De er noen engler i hvitt disse som jobber der. Dette går nok bra skal du se.

Lykke til.

Hei.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Må de ta ut babyen i uke 24 p.g.a lite fostervann? Lungemodningssprøyte begynner å virke ganske fort,allerede etter 1 dag, så det er jo rart du ikke har fått det.. Jeg har nettopp vært innlagt i 5 dager p.g.a premature rier, er også i uke 24. Fikk lungemodningssprøyte, men heldigvis roa ting seg, og har fått komme hjem. Håper det går bra med deg.

Annonse

Gjest Emelie Hansen

det var bara en lege som sa det till mig for jag er fortfarande bara 23 uker på vei men jag hadde en veldigt usympatisk og dålig lege,

nu har jag en kjempe flink lege som mener at det finns i alle fall lite håp,

men jag har inget foster vann i de hele tatt kvar nå,men legene sier at det er en risk at han dør i magen min men de vil enda at jag ska ha han kvar så lenge som muligt.

jag snakkade med en lege idag og då hadde dom visst hatt et møte om mig och de var alla enige i at det er størst chans at han overlever om jag har han lite til, de er ren tortyr og gå så her at vite at han kan dø innan jag hinner føda han,samtidigt vil jag ju gå så lenge som muligt for at han ska ha en chans.....jag har hatt så många olike leger men nå har jag bara en dr.Kessler en tysk lege,helt fantastisk han har gett oss lite håp i alle fall og det trenger vi verkligen.....tack for alla svar jeg har fått....klem

Kjære deg, vil bare si at jeg tenker på dere og håper virkelig at det går bra med dere! Jeg vet hva det vil si å være redd. Jeg holdt på å miste babyen min. Det var veldig lite fostervann og ungen var svært liten, men de klarte heldigvis å redde ham!

Mine varmeste tanker til dere!!!

Gjest Emelie Hansen

Jag har varit hos legen idag og det var absolut helt tørrt inget foster vann i det hele tatt,men han vill at jeg ska gå så lenge som muligt,men det er grusomt at gå og undre om hans hjerte slår...jeg bare håper at jeg ikke føder innan mandag ,då får jag lungmodnings sprøytan men jag tenker positiv for han er ganska stor for uken jeg er, jag er 23+4 og han er nesten 35 cm og veier runt 700-800gram=)det er veldigt tungt at gå igenom alt dette og jeg vet at det kommer ikke vare lett fram over heller så jeg vill bare si at jeg er veldigt gla at jag har fått så många svar det føles bra og veta at det ikke bara er meg,at man har lite stød. takk til er alla=)klem emelie

jeg føler kjempe mye med deg!!!!

du skrev i et tidligere innlegg at legene mente du ikke behøvde å ligge i ro, hørtes litt rart ut, hvordan er det nå? går du hjemme eller ligger du på sykehuset?

sender masse gode og positive tanker til deg og den lille:)

Annonse

Gjest Emelie Hansen

det kommer an på vilken lege man snakker med,men den legen jag har nå sier at jeg ska leva normalt,de vil ikke at jeg ska legges in pga.at de er for stor infektion risk på sykehuset.men jag vilar og tar de lungt.

men min mamma har snakket med legerne i sverige og de sier at om jeg hade bodd der skulle jeg blitt inlagd for lengesiden og at jeg bare ska ligge hele tiden så vet ikke varfør de ikke mener de samme her i norge..

jeg håper bara allt går greit...takk for alla positive tanker=)

føler sikkelig med deg:) ble selv lagt inn i uke 25, pga. vannavgang.

måtte ligge i sengen i 1 uke, før fødselen startet av seg selv.

jormødrene lyttet med gjevne mellomrom på foster lyden og jeg var på ul 4 ganger i løpet av den uken jeg lå.

vet du hva som etter du har kommet til uke 24? blir du lagt inn da?

Gjest Emelie Hansen

tror ikke jeg kommer legges in, på mandag er jeg 24+0 og då får jeg lungmodnings sprøytan og igen på tisdag så de vil nog at jeg ska vara hjemme tills fødseln starter...antar jag

jag tar blodprov två gånger i uken nå og de tar ultraljud av og till for å se om det finns nått fostervann og ser så att hans hjerte slår...

jeg børjar få angst for å føde nå...har ikke hatt det innan men nå børjar jeg og få panikk, jeg vet ikke vad jag har å vente meg for det er min førsta fødsel,legene sier at det blir som en "mini" fødsel at det nog ikke kommer gøra lika vond som en vanlig fødsel men det lungnar mig ikke noe,

jeg kommer ikke klara av og føde når jeg vet at chansen er så liten at han overlever,hur ska jag klara det...

jeg går hela dagarna og bara ventar på att han ska røre sig eller at jeg ska få en svak liten spark....

jag tror aldrig jag har mått så dåligt som jag gør nå,og jeg vet at hur det en blir om han klara seg eller ikke så kommer det å være en tuff period fremover.

klem

Føler med deg.

Merkelig at du ikke er lagt inn på sykehuset med strengt sengeleie!!

Være hjemme til fødsel starter?+Du kan jo ikke det hvis de skal prøve å redde babyen din+ atpåtil skal ha lungemodnings sprøyter!! Høres rart ut dette her.

Har selv mistet en jente nyrlig i uke 22+4,425 g og 28 cm pga for tidlige rier mulig pga svak livmorhals. Da jeg fikk vondt ble jeg lagt inn strax!med strengt ,flatt sengeleie!! Men desværre for sent.

Ring føden med engang og be om innleggelse hadde jeg vært deg!

Lykke til

Gjest Emelie Hansen

jag fick sprøten idag og ska få den i morgen igen men min livmorhals er lang og lukket og de syns risken for infektion er for stor på sykehuset,jag har ikke hatt rier eller vad det nå er på en uke så det syns vell at det e greit at jag er hjemme,jeg bor ikke så langt fra sykehuset så de kan vare derfor med, men det er visst ikke bare en lege,de var 4 eller 5 leger som hadde diskutert situationen og de syntest jeg hadde det best hjemme...

jag ska dit i morgen så får ta meg en snakk med de i morgen...

han er stor min lille, ca.35 cm og 700 gram men det var to uker siden så jag håper han har växt ska kolla på fredag...han mår i vart fall bra vad de kan se hjertet slår fint og det føles ju bra=) takk for svar=)

uff så trist:(

håper alt står bra til med deg!

lykke til videre og håper ikke denne opplevelsen skremmer deg fra å prøve igjen!

masse lykkebringene klemmer fra meg og min*lille*prins

Kjære Emelie!

Har holdt pusten de siste dagene i spenning over hvordan det ville gå med dere..

Forferdelig å lese at den vakre lille gutten din ikke overlevde. At du mistet gutten din, og at han mistet deg.

Og han vil alltid mangle i livet ditt.

Vi mistet datteren vår i uke 35+0 for 6 år siden. Jeg trodde aldri jeg skulle kunne klare å leve videre uten henne. Men det gjorde jeg. Sorgen var så ufattelig tung, og jeg trodde aldri det skulle bli bedre. Men det har det blitt. Du tror det sikkert ikke nå, men kan livet faktisk bli fint å leve igjen. Og gutten din vil alltid være hos deg i hjertet ditt.

Ønsker deg alt godt!!

Varm klem fra meg

p.s. Anbefaler www.englesiden.no som er et lukket forum for foreldre som har mistet.

Gjest Emelie Hansen

mitt liv kommer aldrig bli som førut,han var mitt allt i livet,

jag skulle kunna gøra vad som helst før att få han tillbaka, men jag vet inget jag gør kan få han tillbaka att och det gør så fruktansvert ont i mig,

att jag inte kan hålla om han eller ta på han att jag inte får chansen att ta hand om han,

men han kommer alltid att ha våran kärlek och den er alltid oførendrad vi kommer alltid att elske han så otroligt mycket,

och hans pappa er den mest fantastiska personen jag någonsin har møtt och jag vet att han er precis som sin far och det er en trøst før mig,han har varit så fantastisk under denna tiden och jag elskar han bara mer før varje dag och om man ska ta ut nått positivt ur denna tragiska och tunga tid så er det att han har ført oss enda mer ihop.

Han kommer før alltid att vara i våra hjärtan och før evigt elsked.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...