Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser det er en del av dere andre som går til akupunktur,så lurte på om jeg også skulle få meg en time.Er det noen som har merket noen effekt av det?Og spiller det noen rolle når i syklusen det blir gjort,bør det gjøres rundt el?Skal på pergo denne måneden,er det dumt å ta det samtidig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10430134-b%C3%B8r-jeg-pr%C3%B8ve-akupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aku. funker best hvis du begynner på dag 5-6 i syklussen og går til behanlding én gang pr. uke. Du må regne med noen pp med behandling før det gor effekt. Selv prøver jeg aku. sammen med prøverør og synes det er bra. Men har ikke blitt gravid enda, da...

Jeg har hentet et gammel innlegg jeg skrev da jeg ble gravid med jenten min. Tenkte det kan være greit for deg å lese, så kan du se hva akupuntur gjorde for meg.

"Jeg bor i bergen, så jeg gikk til en dame som heter Elise Raknes, hun kobber for Akinon senter. Hadde det ikke vert for henne så hadde jeg nok ikke vert gravid den dag i dag. Nå må det sies at jeg gikk på pergo også, men det er INGEN TVIL om at hun hjalp meg. Her er noe av det hun ordnet på kort tid:

- jeg fikk normal syklus på 28-29 dager (i stede for 30, 32 og 33 dager)

-Fikk EL på dag 14 og 15 (i stede for på dag 18 og 19)

- fikk en menstruasjon på 6 dager ( i stede for 10 dager)

- slapp ømme pupper før mensen (pleide å få skikkelig vonde pupper en uke før mensen)

- Fikk lavere FSH.

-lengre luteal fase, fikk en på 14 og 15 dager (i stede for 11)

- osv....

Når det er sakt så var det FSH nivået mitt som var problemet. Jeg hadde høyt nivå av dette og lavt av østradiol, det tyder på veeeeeeeeeldig dårlig eggkvalitet. Jeg ble gravid etter 2-3 mnd med behandling hos henne samtidig som jeg gikk på pergo( ble gravid i pause mnd etter første pergo kur). At jeg er gravid er ett lite mirakel, det skulle egentlig ikke vert mulug. Vi skulle til samtale om IVF(noe som sikkert ikke kom til å hjelpe pga eggene mine), men det slapp vi".

Nå prøver vi på nr.2 Skal til henne i dag, gleder mge. de kan også hjelpe mot SA , Prøvde foresten 2 år før før første spiren satt, nå har jeg en velskapt jente

Jeg prøver akupunktur for første gang denne syklusen. Startet på dag 2, og allerede ved eggløsning merket jeg en forskjell. Eggløsningen kom nemlig to dager tidligere enn normalt (tidligere dag 17), og med min syklus på 27 dager er alt som bidrar til at egget får flere dager på å feste seg positivt. Når det er sagt vet jeg jo fortsatt ikke om jeg er gravid...

Er det små ubalanser som gjøre at du ikke blir gravid kan det være nok med litt ekstra stimuli før eggløsning, men er det store uabalnser spiller det forsjåvidt ingen rolle hvor i syklusen du får begandling. Enkelte lidelser tat det tid å rette opp og da er det liksom ikke noe vist å stimulere egg og livmor hvis ikke resten av kroppen er i balanse... Det er det som er utfordringen for de fleste vil ha noen nåler og vips bli gravid, men kroppen trenger tid til å få ordnet opp om det er problemer og en mnd vet vi jo er en eeeeeeeeeeeevighet når man prøver, men jeg er akupunktør selv og går selvfølgelig god for det, men som sagt de fleste som sliter trenger nok litt dypere behandlign enn noen punkter for økt sirkualsjon i livmor ol.... problemet kan ligge et helt annet sted...

Det ultamate er selvfølgelig å prøve akupunktur FØR man begynner med pergo, men det har vi ingen tradisjon for i norge, derfor om pergo ikke virker så vil kroppen komme i en litt ubalanse pga hormonene og det KAN ta lengre tid for en akupuntør å få orden på kroppen i etter tid om man da velger akupuntur hvis pergo ikke virker.

Akupuntur i forbindelse med pergo går mere ut på å legge forholdene i livmor ol mest mulig til rette, men som sagt tidliger er det ikke sikkert det er nok om det i bun er noe annet som er galt...

kan ikke en akupunktør hjelpe det prøv en annen en, vi jobber ut fra forskjellige filosofier og noe funker på noen mens andre får til andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...