Gå til innhold

Jeg leste innlegget: Mange av dere som har været hos legen ennå? Og det er jammen mange som tror de er lengre på vei enn de er.

Anbefalte innlegg

Hva kommer det egentlig av?

Hvordan terminkalkulator bruker dere egentlig?

Bruk babyverden sin, det er samme kalkulator som brukes av legene. Det er den riktige regnemåten.

Fortsetter under...

Hei du.

Den kalkulatoren er basert på gjennomsnitt. Det medfører jo at det ikke er en fasit for alle, men en grei vurdernig.

Legen og jeg mente jeg skulle vært 7/8 uker på vei i følge normal terminregning, men da det ble foretatt innvendig ul viste det seg at jeg faktisk bare var 5 uker på vei.

Når det er så tydelig er det jo bare å korrigere, ikke sant.

Regner med at det er like hyggelig i maiklubben som i april : )

kjære anonym....

det har seg slik at babyverden bruker tallet for de ukene som du er ferdige med og barnimagen bruker den uka du er i. Altså babyverden vil si at du er f.eks 6+4 det vil si 6 uker og 4 fullgåtte dager. Mens barnimagen sier at du er i den 7. (sjuende) uke.

Begge deler er like riktig, bare måten du sier det.

akkurat som at vi er i det 21. århundre....you see???

Tirill

Ja jeg skjønner alt det der med at du er i din 7 uke osv, men for eksempel: Kate 78 hadde skrevet 19 september at hun var 7 + 6 med termin 10 mai, dette stemmr overhode ikke. Hun var nok i uke 7, men 6 + 6 kanskje.

Det har også mye å si hvor lang tid etter el egget fester seg og begynner å produsere hcg. Noen skjer dette rimelig kjapt med og får veldig fort positiv graviditetstest, mens hos andre tar denne prosessen veeeeldig lang tid og da vil man ikke få positiv graviditetstest før kanskje 2 uker etter at mensen ikke kom. Egget kan ligge å vile i flere dager før det begynner å vokse. Alle er forskjellige og egget vokser når det føler seg klart. Det er derfor ofte at folk er 1-2 uker mindre på vei enn hva de tror.

Annonse

jeg og er 6+6 med termin 12 mai:-) men anonym.. det er vel samme for deg hva andre tror vel. de finner det jo ut etterhvert allikevel og babyen kommer når den kommer den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...