Gå til innhold

Hvilket vaskemiddel bruker dere? allergivennlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt fra før, og da han kom til verden var jeg veeldig opptatt av å vaske klærne med mildeste type vaskepulver før babyen skulle bruke disse.

Men ved et tidspunkt gikk vi over til vanlig vaskepulver igjen...(Hvorfor??)

Han har ivertfall ikke tatt skade av det. Nå er han 2.5 år, og ikke plaga med sart hud eller allergier...

Er det virkelig nødvendig å bruke allergivennlig vaskemiddel på babyklærne, eller er det et tiltak vi kan sette inn hvis vi ser ungen har sart hud?

Hva gjør dere?

Skrevet

Jeg har brukt allergivennlig vaskepulver så lenge at det er det jeg anser for å være "vanlig"... Mine barn er ikke allergiske, men jeg har ikke behov for parfymerte klær!

Skrevet

bruker vanligt vaskemiddel selv om eg har atopisk eksem selv som kommer å går, men eg har kuttet ut tøy mykner og bruker egentlig veldig lite vaskemiddel når eg vasker klær kanskje ei halv skjei(slik som følger med dei boksene) på ein maskin med klær, det går heilt fint, men heilt klart at mangen reagrer på vaskemiddel så om barnet reagerer så må ein jo bytte. Men økonmisk så er dei vaskemidlene som er litt parfymert billiger enn dei som ikkje er det selv om det virker litt rart. he he. Så går det greit når ein minker mengden så er vel det det beste for deg. Mangen bruker jo veldig masse tøymykner i sammen med klærene noko som egentlig er unødvendig i mine auge..

Skrevet

bruker omo color og blenda hvit jeg.. men om jeg skal ha tøymykner i noen av vaskene så bruker jeg parfymefrie varianter... tror personlig man ikke skal være for hysterisk på slike ting og heller bytte ut om man merker barnet reagerer på klærene..

skyllemiddel er jo et "fettlag" som legger seg på klærene så tror nok det ofte er dette man kan reagere på...

Skrevet

Jeg tror babyens hud er mye mer sart i begynnelsen enn den vil være etterhvert når den får vent seg til litt mer, derfor har iallefall jeg valgt å bruke neutral vaskemiddel i begynnelsen, så får vi heller bytte over til vanlig omo som jeg alltid har brukt hvis alt går bra. Legg merke til "jeg tror", jeg sier ikke at det er slik...

Skrevet

nøytral vaskepulver og comfort sensitiv skyllemiddel.

Skrevet

Vel, vi bruker ikke skyllemiddel...Og jeg også har en følelse av at det er dette som er mest parfymert.

Tror jeg vasker med vanlig omo color, og tyr til tiltak hvis babyen reagerer på dette...

Man blir mindre hysterisk for hver unge, er ikke det sånn? hehe ;o)

Skrevet

... I disse tider kan vi jo tenke på miljøet også:) Av hensyn til miljøet (og derfor fremtiden til barna våre) kan man kutte ut skyllemiddel og tøymykner, bruk av disse produktene innebærer betydelige ekstrautslipp som påvirker miljøet, pluss at det kreves ekstra energi å produsere produktene, både i form av emballasje og selve produksjonen. De allergivennlige vaskemidlene er ofte (iallefalle Helsekostprodukter) produsert på en mer miljøvennlig måte, og inneholder færre miljøskadelige gifter.

Skrevet

Vi har bestandig brukt OMO ultra vi.Gutten Har ikke blitt plaget av det.

Skrevet

Vi bruker Blenda eller Omo vaskepulver og Blenda tøymykner.

Skrevet

Flytende Blenda sensitive og flytende Nøytral color. Bruker mindre vaskemiddel og høyere temperatur for å drepe bakterier og løsne skitt. Har i under halv dosering med comfort sensitive skyllemiddel.

Fikk beskjed av legen om å kutte ned på pulvermengden da jeg sleit med kløe under 1. svangerskap for over 10 år siden. Da brukte jeg Omo ultra. Har brukt Nøytral og div. lav- (eller ikke-)parfymerte vaske- og skyllemiddel siden. Ikke hatt noen problem da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...