~Simelisa & Marina~ Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Hei Jeg har ei lita jente som er 5 uker nå, og lurer litt på å begynne på å amme igjen.. Vi sluttet av gode personlig grunner da hun var 4 dager gammel... Jeg har enda melk og lurer derfor på... ER DET FYSISK MULIG å få opp produksjonen så vi kan klare det denne gangen? Hun har fått NAN siden sykehuset og er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre da d ennå er melk der... Har lyst til å få det til og kanskje d går nå når vi har fått roet ned en del og ikke er stresset... Ønsker ikke svar fra de som hetser, har gode grunner for hvorfor d ikke gikk til å begynne med... På forhånd, Tusen Takk for svar ;o) Klem
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 ja, d er fysisk mulig hvorfor ikke forsøke... kan jo hende hun ikke vil ha pupp nå, som hun er vant til den lettvinte flaska, men d er absolutt verdt et forsøk mener nå jeg:) les på www.ammehjelpen.no og andre sider om amming, så finner du masse info Lykke til
Chunky81 Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Det går helt flint. Jeg begynte med flaske på gutten da han var 6 dager gammel og han var flaske barn frem til han var 7-8 uker gammel. Jeg pumpet meg i mellomtiden og gav han både mm og mme. I perioder var det travelt og da fikk jeg ikke pumpet meg noe særlig og produksjonen gikk ganske langt med, men etter noen dager med ro, god mat og slappe av fikk jeg melken tilbake. Dersom du har en pumpe kan du pumpe den og gi mm på flaske for å la jenta di bli kjent med smaken, og avslutte måltidet med mme. Når jeg følte jeg var avslappet nok og passet på at jeg var alene prøvde jeg med litt pupp innimellom. Da hadde han fått spist seg nesten mett på flaske og så prøvde vi litt pupp og så fikk han spise seg mett på flaske. Kunne gå dager mellom hver gang puppen ble introdusert (ville ikke stresse for det hadde gått ut over meg og babyen). Sugeteknikk eide han ikke og det ble mye knoting med brystvorten, men litt om litt fikk han det til. Enklest når bryste ikke er melkesprengt men mykt slik at han fikk godt tak. Om jeg hadde melkespreng så enten pumpet jeg litt for å få vekk trykket eller så holdt jeg sammen brystet slik at han fikk det lett i munnen. Det som hjepl for meg var at jeg gav meg og babyen god tid, og at jeg viste at gutten min ville få det like bra med flaske dersom det ikke gikk seg til (han hadde jo klart seg på flaske siden han var fødd..) Er ikke noe ekspert i amming, og jeg drakk mye ammete og spiste havregrøt for å få opp produksjonen. Fungerte for meg. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå