Gå til innhold

Skal i 30årsdag i helgen noen som har råd hva jeg skal gjøre ang.alkohol


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kan jo ikke drikke, finnest det noen hvitvin eller champange som ligner veldig på noen annen som jeg kan bare bytte flaske på? bør jo da vere skrukork og smake omtrent det samme??

 

Eller har dere andre tips:)

 

Kan ikke fortele alle at jeg er gravid sååå tidlig.Dessten er jeg lite flink å lyge så noen antibiotikakur orker jeg ikke lyve på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også i 30-årslag neste helg, og har samme problem. Det er til søsteren min da, så jeg må nok fortelle det:-) Men resten av festen tenker jeg ikke legger merke til om jeg drikker eller ei.

Husker jeg drakk alokoholfri rødvin på julebordet med jobben siste jeg var gravid, fy, det smakte dritt! Orket bare et halvt glass, men det var ingen som hadde lagt merke til at jeg ikke drakk. Har spurt kollegaene mine i ettertid. Hadde tom fått litt mage, men det var det ingen som tenkte på.

Kan du ikke bare ta litt lettøl i glasset, så går du og smådrikker av det hele kvelden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fest to helger siden. Da fikk jeg samboer til å tømme en ølboks, og etter det fyllte jeg den med vann. Funker også med cider etc (men bare om man drikker av boksen...:)

Eneste problem er at jeg nesten ikke drikker øl til vanligvis, men.... :) Det funka ivertfall

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en flaske alkoholfri og en falske vanlig vin. Så tar jeg av korken på begge, heller den alkoholfrie i den andre flasken og presser ned korken igjen (opp-ned slevfølgelig). Dette har fungert flere ganger når vi prøvde og jeg skal bruke det igjen neste uke. Ingen som merker noe. Noen ganger får man ikke presset korken helt ned, men da skjærer jeg bare av litt av toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem, men dit jeg skal har vi ikke med drikke selv, vi får den der.....hvordan løser jeg det??

Det finnes forresten vinflasker med skrukork også og da er det enda enklere å "jukse":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har samme problem og har løst det ved at jeg sitter ved siden av kjæresten min og glassene våre står ved siden av hverandre, så bytter han på å drikke av mitt og hans glass, mens jeg nipper til glasset innimellom og later som jeg drikker, he, he, det funker som bare det.

 

Ellers, hvis man har med egen drikke kan jeg anbefale å fylle en rødvinsflaske med druejusen mana, den er utrolig mye bedre enn noen alkoholfri vin, og ser ut som ekte vin, men vær obs på bobler, så hell forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med skrukork er at noen er utrolig obs på det. Hvem kommer med skrukork og er gravid i dag liksom? De lytter etter om forseglingen er brutt osv. Med vanlig kork er det ingen som lurer, de ser jo at en åpner på vanlig måte. Men forhåpentligvis er ikke deres venninner så nysjerrige som mine :) Jeg er den siste i gjengen uten barn og de er veldig interessert i om jeg er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en flaske cider som ser veldig "ekte" ut, og hvis noen oppdager at det står non alcohol, så får jeg bare leke overrasket:-) Det er vel jammen ikke så lett å få med seg alt heller!

 

Flasken ser litt ut som en champagne flaske egentlig, og cider er jo godt. Tror det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som tenker på å bytte ut innholdet på en vinflaske med alkoholfri:

Det er myye lettere å bare legge begge flaskene i varmt vann i et par minutter, og så bytte etiketter når de har løsnet. Da kan du dessuten gjøre et nummer ut av sprettingen av flaska,- få noen til å hjelpe deg, e.l.. Jeg har gjort dette selv flere ganger, og det funker kjempebra.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en alkoholfri vin sist jeg var på tur med jobben.

Tror den het Ariel. Hadde visst fått seks stjerner osv. Den var faktisk helt grei. Jeg skal prøve trikset ditt med denne vinen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men må man alltid drikke? kan man ikke si at man ikke orker, har lyst skal opp tidlig dagen etter finne på en nødløgn. Har man migrene kan man si at man er inne i en migreneperiode og unngår alkohol?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i 30-årsdag i helga eg òg, og då tok eg alkoholfri vin (ariel, heilt ok) over på flaske med skrukork. Funka heilt fint, til og med ein venn som drakk av mitt glass uten å merke noe, hehe :)

Dessuten tok eg Litago blanda med melk på ei vannflaske sånn at det såg ut som Bailys. Hender ofte at eg tar med Bailys på mindre flaske for me har berre 1,5 litersflasker med bailys frå taxfree, så ingen som reagerte!

Mykje styr berre for å skjule graviditeten... Men heller det enn at folk skal få vite det enno :) Skal prøve tipset med å bytte etikett neste gang, lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvitvin og mozell er da ganske likt :) ikke på smak men har da ca. samme fargen :) så visst du har en tom hvitvinsflaske stående så er det jo bare å tømme i mozell :) veit at sist eg var gravid da skulle vi på fest, da tømte eg berre brus i en annen flaske, f.eks. sprite i cola elr no... da ser det ut som at vi drikker sprit utblandet med brus (siden d er på feil flaske :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange bra tips her folkens. Tror jammen dere har vært ute for problemet før...? :-D He he... Uansett, takk for tipsene, de skal komme godt med i helga ser jeg! (Hvorfor tror folk automatisk at man er gravid dersom man ikke drikker alkohol på en fest..? Ja ja... Denne ganger stemmer det jo da.. Høhø...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, men desse tilfella her så var det folk som vi ikke så ofte bruker og feste sammen med, så da gikk d helt greit med den brusflaska ;) og resten av folka drakk jo egentlig det samme, så der ver vel egentli ikke noe behov for at dei skulle smake på det heller :) hadde berre en halvliter også så d hadde ikke vert nok til meg alene en gang :) men d funka vertfall da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at jeg ikke drikker for jeg er på slankern..... Men da kan man jo ikke spise snop på fest heller da..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...