Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg tenker på dette med å sitte på vanlig stol å forstå at de må klatre ned, og ligge i vanlig seng å sofa å ikke bare "hive seg utfor" når de vil ned, men klatre... ?
Carnivale Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Hmm..jenta mi er 20 mnd nå, og har klatret ned fra stoler og sofaer ganske lenge. Uten at jeg jusker noen eksakt tid...var lenge før sommeren ihvertfall, hun kan vel ha vært 14-15mnd?
Tiriltutta Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Gutten min er 15 mnd. og begynte å gå da han var 13 mnd. Ikke lang tid etter at han begynte å gå (ca. 2 uker) så lærte han seg å klatre både opp og ned fra sofa etc. Nå går det riktig så bra å krabbe både opp og ned trappa også :0)
Muffinsmamma Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Hehe jeg har en på 16 mnd og ja, han KAN klatre ned fra sofa selv, men jeg lar ham virkelig ikke sitte der alene. Han kan veldig lett falle ned og har han klatret opp på en stol kan jeg garantere at den velter når han skal ned igjen. Rundt et og et halvt år går de fleste barn støtt selv uten å falle og jeg kan tenke meg at rundt den tida har de bra nok balanse til å være mer selvstendige med klatringa. Hvis jeg sier "rompa først" til gutten min når han skal ned fra sofaen, gjør han det, men ikke alltid. Hender han liksom regner med at noen skal ta ham imot..
Gjest Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Vesla mi er 16 mnd og har gjort det noen mnd allerede.Krabber opp på kjøkkenbenken/spisebordet via stoler og klatrer lett ned igjen ;-) Hun snur rompa til dit hun skal ned og leter med beina etter fotfeste,men vi passer jo på selvfølgelig.
Gjest_1001 Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Tja, han var vel 10-11 mnd når han lærte seg at man skulle åle seg baklengs ned fra ting. Men da øvde jeg med han siden han var så fæl på å klatre. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Min datter er 1 år og klattrer ned fra sengen vår og sofaen.
nick39 Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Hun elste husker jeg ikke,men yngstejenta gjorde det da hun var 12 månder. Hun er en liten sprett :-) Nå freser hun opp og ned av sofaen, slenger bare det ene beinet oppi (skikkelig myk). Morsomt å se på.Hun er nå 14 månder.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Min tuppe ble nettopp et år og hun klatrer både opp og ned på ting.. I dag satt hun i sofaen og så litt på tv, kommer seg helt fint ned når hun vil.. Men hun har gått selv i litt over en måned da..
Gjest Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 10 mnd npr hun begynte å åle seg ned fra senga, 11 mnd når hun begynte med det samme på sofa og trapper etc.
mizz25 Skrevet 22. september 2007 #11 Skrevet 22. september 2007 Gutten vårres på 13 mnd,snur sæ å klatra ned fra sofaen sjøl,men vi stola ikke helt på han enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå