Gå til innhold

Det er håp for oss slitere også....

Anbefalte innlegg

...etter 12 mnd med frustrasjon og en menstruasjonssyklus som har vært mer kluss enn syklus(s), så testet jeg POSITIVT i dag....

Jeg kan egentlig ikke helt tro at det er sant. Samboeren min og jeg var på Ullevål og avga sæd/blod-prøve for 2 uker siden og skulle møte til 1.konsultasjon til utredning i begynnelsen av oktober... Ja, nå kan vi vel avlyse den timen:-)

Jeg vil anbefale alle som sliter med uregelmessige sykluser, slik jeg gjorde å forsøke følgende (absolutt ikke sikkert det hjelper, men noe av det hjalp iallefall meg):

1. Prøve å stresse ned (ikke med baby-ønsker - det går jo ikke:-), men roe ned livet litt sånn generelt, jeg har forsøkt å jobbe litt mindre overtid og ga meg selv treningsfri en periode og slappet mer av på sofa`n)

2. Ta temperaturen - bruke www.fertilityfriend.com og følg med på syklusen. Eggløsningstester fungerer særdeles dårlig når man har uregelmssige menstruasjonssykluser. Etter å ha stresset med 90 og 70-dagers sykluser og hatt altfor mye "plikt-sex" (ja, det blir sånn når man ikke aner om man har hatt eggløsning 80 dager i strekk....), var det en uendelig lettelse å tempe og finne eggløsning og så kunne legge bort prøvinga for en periode.... Til min overraskelse roet det meg å ta tempen hver morgen, istedet for å stresse meg (slik eggløsningstestene gjorde... de skuffet meg hver eneste gang... eller så var resultatet umulig å tolke (fra billigetester)

3. Jeg forsøkte akupunktur for å få igang menstruasjonen. Jeg vet jo ikke om det fungerte, men jeg holder muligheten åpen. Jeg tok 6-7 timer hos ei utrolig hyggelig dame på Balderklinikken som heter Kari Normann.

4. Søk hjelp. Hvis du ikke allerede har gjort det, så snakk med fastlegen din og få henvisning til utredning. Det sies at veldig mange blir gravide mens de venter på time, kanskje fordi man slapper litt mer av og vet man skal få hjelp:-)

Dette var IKKE ment som en oppskrift... eller etterpåklokskap eller noe som helst sånt. Bare en slags liten oppsummering om hva jeg vil gjøre neste gang jeg vil bli gravid.... Ja, jeg er litt forberedt på at jeg må rykke tilbake til start igjen... Jeg har mistet veldig tidlig en gang før, men denne gangen håper (og tror) jeg at alt går bra:-)

Jeg ønsker dere all mulig hell og lykke i prøvingen:-) Måtte dere bli gravide innen året er omme, hele gjengen!!!

Stor klem og masse babystøv fra meg (termin 24.mai og tør ikke helt tro at det er sant)

Fortsetter under...

Så utrolig bra at det har klaffet for deg =)

Historien din minner litt om min...med tanke på uregelmessige og lange sykluser, så det er godt å vite at det kan fungere til slutt. Har nemlig begynt å miste motet litt...etter 14 mnd med prøving...

Er henvist til utredning på Riksen, samtitig som jeg skal begynne på min 2.kur med dobbel Pergo...(bare den tanta bestemmer seg for å komme!!!)

...så får i hvertfall være glad for at vi er i gang nå...med videre utredning.

Legene har nemlig ikke klart å finne noe galt med oss til nå..., så vi må nok ha litt ekstra hjelp for å få det til =)

Lykke til i svangerskapet. Håper den lille spiren klamrer seg fast hos deg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...