Monajenten Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Skal i bursdagsbesøk til mamma imorgen, og skal lage en kake som skal inneholde 5 egg og 5 eggeplommer *phuh* Men hva kan jeg bruke de 5 siste eggehvitene til?? Forslag mottas med stor takk. Mamma foreslo pikekyss, men det er jo bare eggehvite og sukker. Er det godt da? Vil gjerne ha andre forslag:)
It's all about me Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Kokoskake (sånn som kokosboller nesten, bare i kake)
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Royal ising ? Konditorglasur altså.
Monajenten Skrevet 19. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2007 Hehe dagens beste Pysa;) Takk dere andre også:-D
nurkimagen.com Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 du kan lage en knallgo kake, enten snickerskake eller en som heter kiwikake. Si fra hvis du vil ha oppskrift. Den siste er kjempelett å lage, trenger 5 eggehviter:)
It's all about me Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Kokoskake, eggehvittekake, gelatinkake (kjært barn har mange navn) 4 eggehvitter 3 dl. sukker 6 plater gelatin 1 kopp kokende vann 1 ts. vaniljesukker 1 plate kokesjokkolade 3 - 4 ss. melk Kokkos Pisk eggehvittene og sukker i ca 5 min. Bløt gelatin i kaldt vann i 6 min.og ta det opp i det kokende vannet. Bland det med eggene og piskes kaldt (viktig at det er helt kaldt, ellers kan det skille seg igjen) Tilsett vaniljesukker, hell opp i form og avkjøl i kjøleskap. Smør på smeltet sjokoldade med melk i og strø over kokos
mamma til tre søte små:o) Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Mandelbunn og frys den ned til en anne gang.
hüpf-kuh Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Søk på pavlova inne på www.detsoteliv.no, marengskake med frukt og krem. Kjempegodt!
Monajenten Skrevet 19. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2007 Tusen takk alle sammen!! Kiwikake hørtes veldig spennende ut, men har ikke kiwi og rekker ikke butikk. Men kan godt få oppskriften på den?? Kokoskaken så god ut, Intensity, tror kanskje jeg skal prøve meg på den. MEN jeg har bare gelatinpulver, tror jeg. Kan jeg bruke den?
It's all about me Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Gelatinpulver har jeg aldri brukt, så det aner jeg ikke. Men skulle da trod et, det fungerer jo på samme måte gjør det vel. Den kaka er knall god og enkel, altid den første som blir tom når jeg lager den til selskap iallfall )
nurkimagen.com Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Kiwikake: 5 eggehviter 3dl sukker 1pk vaniljesaus uten kok 1 pk fløte 3-4 kiwi (envnt. det du har har frukt. Banan er godt, blåbær, bringebær osv) 3/4 pose mandler eller hasselnøtter. 1. stivpisk hvitene 1. rør inn sukker + vaniljesauspulver 3. smør røra ut på bakepapir i ei panne 4.dryss over hakkede mandler 5. stekes 10 min ved 200 gr (gyllen) legg bakepapir + rist over og vend Dra papiret forsiktig av og AVKJØL!! 6. smør pisket fløte + frukt og rull...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå