Sistah*G07*J09* Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 er helt ny her inne på dinbaby. Har en liten gutt som bare er 5 dager gammel, og vi har nettopp kommet hjem til oss selv. Er mitt første barn, så er litt "grønn" på det meste. Derfor lurer jeg bare på en ting, kan en baby sove for lenge?? Eller bør man vekke dem når det har gått mer en tre timer, med hensyn til mat og sånn?? håper noen har ett svar
April07November09 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 når min var så liten fikk jeg beskjed om å vekke han etter 3-4 timer og gi mat.
månestråle32 Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 La babyen din sove slik han vil Jeg har ei jente på 2 mnd nå, og søvnmønsteret hennes har endret seg ganske mye siden hun ble født, men det har hun egentlig ordnet selv. I starten, sikkert de første 6 ukene, så sov hun 3-5 t av gangen hele døgnet. litt kortere på natta for da var hun sikkert så trøtt da hun spiste at hun ikke fikk så mye mat at det "varte" lenge før hun ble sulten igjen. Vi har forsøkt å legge henne rundt 20 på kvelden, men det har ikke fungert før nå den siste uka da hun har hatt mye vondt i magen på kvelden. Nå sover hun kun 45 min-1 t av gangen på dagen, ca 3 ganger i løpet av dagen. jeg prøver å få til en lang-lur rundt 15, men det er ikke alltid det går. Men hun er jo så blid og fornøyd så det er nok sikkert ok. og hun sovner nå 20 pluss-minus, og sover til 4-6 om morran . Jeg lurte på om hun sov for mye i starten, men hun har hele tiden lagt på seg masse og er ellers fornøyd og glad, og da ha jeg fått beskjed om at vi ikke skal gjøre noe! De er så forskjellige alle sammen Og de har også sagt til meg at de første 3 mnd er litt unntakstilstand- da er de så små at de skal bestemme selv Lykke til og KOOOOS deg masse!!!! Glad klem fra Linda og Karoline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå