Gå til innhold

Endelig jordmor

gingerangel

Anbefalte innlegg

Fikk endelig tak i en jordmor og har vært til kontroll idag. Hadde ikke oppfølging hos jordmor i første svangerskap hvilket var ganske slitsomt til tider. Nå møtte jeg en hyggelig kvinne som att og lyttet til meg i en time, istedenfor inn og ut hos fastlegen. Begynner nesten å glede meg til fødsel...noe jeg ikke akkurat har gjort. Hadde keisersnitt(haste) med første og har ikke lyst til å føde vaginalt slik det var per idag. Men altså mye mer avslappet nå, fordi jeg nå får en tettere og bedre oppfølging hos jordmor enn det fastlege kan tilby.

Ligger over gjennomsnitt på symfyse-fundusmål og håper at det ikke er en krabat på nærmere fem kilo igjen som vil ut og hilse på verdenen 31.12!

Fortsetter under...

Så fint at du endelig blir fulgt opp!

Jeg har gått litt til begge deler, jordmor har helt klart bedre tid enn fastlegen. Man kan også spørre om andre ting, ikke bare rent medisinske. Men er også glad for at fastlegen har fulgt opp, så jeg sier ja takk til begge deler :-)

Ang. mål: I følge min jordmor betyr ikke høyre symfyse-fundusmål nødvendigvis større unge, så ikke engste deg unødig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...