Gå til innhold

Blir lange dager frem til fødsel:-)da jeg har så mye kynnere, er i uke31

moniQ36

Anbefalte innlegg

Heisan jenter.

Dere som er kommet inn i uke 30 begynner dere å føle at det er lite plass?? føler meg sprekkeferdig nå allerede og gutta ligger begge med hode ned etter sist ul for 1 uke siden, og da sa legen at jeg lå an til vanlig fødsel og at jeg kan gå tiden fullt ut.

Men for å være ærlig håpet jeg nesten at de startet fødsel et par uker før da men vi får se hvordan plassen blir for prinsene. Det viktigste er jo at de har det bra. Har så mange kynnere og noen ganger er de så vonde at jeg blir usikker på om det er veer:-). Nå skal jeg på ul om litt over en uke så får spørre ut litt da. Skal prate om fødsel og grue gleder meg.Så håper jeg at gutta mine klarer å vente med å komme til verden til i hvertfall uke 36.

Hvordan er formen deres da jenter?? Tenker dere på¨fødselen?

Veit dere hvor alvorlig man skal ta litt vonde kynnere?

klems

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg hører vel strengt tatt ikke til her inne lenger, men må innom iblant for å titte litt og mimre, hehe... Jeg fødte tvillinger i april, så nå er de blitt 5 mnd og store, sunne og friske :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i de kynnerne du prater om. Jeg hadde også ekstremt mye kynnere, både vonde og mindre vonde. I uke 33 ble jeg innlagt med premature rier, men de klarte å stoppe fødselen. Jeg spurte den gangen om det ikke bare kunne være sterke og veldig hyppige kynnere, men fikk som svar at det spilte ingen rolle om det var kynnere eller rier, for kynnere kunne raskt bli til rier når de ble så hyppige og vonde som mine var. Dette svaret ble jeg forundret over da jeg gjennom hele svangerskapet hørte det motsatte, hehe... Men det gikk da bra. Resten av svangerskapet var også fyllt av kynnere, men lærte meg etterhvert å kjenne hva som var hva da jeg også hadde noen maserier. Det var ekstremt slitsomt å ha det slik, så jeg vet akkurat hvordan du har det... Når fødselen startet på meg, merket jeg at det var mer enn kynnere/maserier, det var mer regelmessig og enda vondere, og ei rie holdt på fra ca. 40 sek til halvannet minutt. Det er veldig vanskelig å forklare, men jeg tror du selv kommer til å merke forskjellen når den tid kommer.

Håper prinsene dine blir der inne ei stund til, så får du bare prøve å hvile og slappe av så godt du kan i siste innspurt! Vet hvor slitsomt du har det nå og føler med deg, men det er verdt det når du endelig har barna hos deg, det kan jeg love deg :)

Begynte på uke 30 idag, og føler at det ikke er stort mer plass. Er ganske lav selv (155 cm). så de gnager så fælt på ribb-beina. Og hele magen er helt hardpakket, i tillegg til at jeg bærer dem veldig tett inntil kroppen. Likevel kjempestor mage!!

Bare hatt kynnere en gang, men det er et par uker siden. Da var de også så vonde og det varte i flere timer, så jeg var engstelig fødselen skulle begynne. De signaler jeg har fått til nå, er at de starter fødselen ca to uker før, om de ikke har kommet selv da. Lurer på om dette er litt forskjellig fra sykehus til sykehus? Jeg skal føde på St.Olavs.

Min tvilling en ligger i sete, nr 2 i hode. Jordmora mi sier at om det blir uendret, blir det ks. Ser ut fra debattene her, at dette også er veldig ulikt. Vet ikke helt hva jeg som er best, setefødsel eller ks

Takker for innlegget til dere.

Jeg var inne på en liten sjekk i dag men min time er egentlig neste fredag hvor vi da skal gå igjennom fødselsspørsmål.

Har endelig fått skaffet meg et støttebelte og det hjelper bra.Gutta ligger med hode ned begge og gjort det lenge så det blir et hardt press ned men det er det jo verdt når de har så fin utgangspunkt til fødel. Forsto på legene ved a hus at det er mere og mer normalt å gå full tid med tvillinger i dag og jeg spurte om det kunne være mulig at magen holder så lenge:-))) sprengt nå og større blir den sa legen. Vel får bare slappe av og nyte at gutta er friske og raske og de spreller bra.

Kynnerne får jeg ta en og en og som du nevnte så vil jeg sikkert merke når riene kommer. Du koser deg med tvillingene og det er bra. Lykke til videre.

Ha en fin kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...