Gå til innhold

løs avføring/ diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har i det siste fått veldig løs avføring, den er oftest gul og det ser ut som det er sennepsfrø i den men nå har den blitt helt rennende. Han gjorde ut buksa helt i dag stakar så jeg badet han etterpå for å fjerne alt mellom sprekker. I tillegg ser det ut som han har fått mageknip med jevne mellomrom. I går natt var en særdeles urolig natt og det har vært slik i dag også, det virker som mageknip i hvertfall.....

Jeg går på pencillin (apocillin) som kanskje har noe å si...... så fikk jeg et middel som heter apofom eller noe lignende som brukes til kollikkbarn.... jeg leste at det skulle helst ikke brukes til spedbarn pga hormonendrende stoffer så jeg har unngått å bruke det også da....

Noen som vet hva dette kan komme av og om jeg bør kontakte lege nå. Så lurer jeg på om noen har noen gode tips mot mageknip da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Hvor gammel er h*n? (født 22. august, kanskje? hehe) Jeg har en sønn på 6 uker, som har hatt slik rennende avføring i en ukes tid, bare sennepsfarget vann omtrent.. til tider har det skummet av det, faktisk! Ringte til helsestasjonen fordi jeg ble bekymret, og ifølge helsesøsteren jeg fikk prate med så hadde han nok mest sannsynligvis fått i seg en bakterie av noe slag. Hun normaliserte det fordi han ellers var frisk og rask, og ikke minst fordi han fortsatt var så interessert i puppen :) Var det vi måtte følge med på ifølge henne, om han fortsatt var våken, interessert i omgivelsene - og ikke minst om han får i seg mat. Kanskje noe av det samme som skjer hos deg? Jeg følte meg betrygget etter å ha ringt HS i hvert fall, så ta en telefon du også :) .. jeg fikk beskjed om at man ikke skulle nøle med å ta kontakt hvis det var noe vi lurte på :)

.. ellers har jeg ingen gode tips mot mageknip, men håper andre har det fordi vi har noen utfordringer med det her vi også :)

Skrevet

dersom mageknipen skyldes luft i magen, har iallefall vi hatt stor hjelp av noen skjeer med fenikkelte til baby!

(jeg koker opp en kopp ammete til meg selv, og lar babyen få den siste "slurken")

bær barnet mage-mot-mage evnt i bæresjal etterpå, så kommer rap og promp som bare det etterhvert! :)

Skrevet

Løsere avføring (mormelkærnærte baren har jo normalt løs avføring) er en naturlig reaksjon på medisinen du får, ken hande med magevondten også.... Du har vel bare fått en kur på 7 eller 10 dager, og etter det roer ting seg igjen. Jeg spiste idoform mens jeg tok antibiotka for brystbetennelse, det kan kanskje være lurt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...