Gå til innhold

pepper..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, har blitt kjent med en kar som bruker mye pepper, han sliter nå med mye stress og mener det er en periode for å komme seg gjennom alt som skjer.. men er det virkelig mulig å komme seg ut når man ser på pepper som løsningen på stress?

lurer på om det er like greit å sette kroken på døra før det kommer følelser inni bildet..

noen råd ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig, men man bør være rimelig kjent med sine egne begrensninger og hvordan man reagerer på dette rusmiddelet for å kunne gjøre det på en konstruktiv måte. Ellers kan man lett grave en grav for seg selv (ikke bokstavelig ment). Jeg har gjort det selv noen ganger opp igjennom, og kommet meg godt ut av ting jeg ikke ville klart uten. Det er definitvt ikke en løsning på sikt.

PS: Vær vennlig å ikke tolk dette som en anbefaling. Til de som måtte gjøre det.

Skrevet

Det må være vanskelig å ta stilling til hva du skal gjøre. Hvis du ikke har vært borti amfetamin selv, blir det jo umulig for deg å anslå om han ligger innenfor det man kan kalle "forsvarlig" bruk. Da blir du jo nødt til å legge all din lit til det han sier.

To viktige punkter er:

-Mat

-Søvn

Amfetamin har en ganske mer omfattende skadevirkning om man ikke får tilstrekkelig mat og søvn. Man kan kanskje konkludere at i mange tilfeller er det mat- og søvnmangel som er det mest ødeleggende. Man kan i alle fall bruke små mengder ganske lenge før man merker det med nok mat og søvn. Folk som har et forbruk som er ute av kontroll dropper oftere disse tingene etter min erfaring. Pepper over alt.

De som setter pris på hverdagen sin og livet sitt (og har et annet motiv for bruket sitt en hverdagsflukt) er snillere med seg selv. På en annen side kan et overdrevent bruk føre til totalutmattelse og depresjon (ikke nødvendigvis rusavhengighet). Det er i grunnen vanskelig å gi deg noe råd om hva du bør gjøre.

Skrevet

Hi her..

jeg kjenner til amfetamin og har selv brukt det i lengre perioder, men da sånn som du skriver over med søvn og mat.. det som er problemet hans er at han ikke sover. han spiser, men sover fint lite.

jeg får vel bare vente å se hva som skjer når det han stresser med skal være ferdig nå snart.. men synes det er skummelt, for når jeg selv var i det så var det ikke så maniskt som jeg føler det er med han. så desperat liksom. samtidig som han sier det er helt klart noe som ikke er lurt.

noe dritt det her. og vanskelig å ikke involvere seg når man selv vet hvordan man har det når søvnen er fraværende og noiaen kommer.. har jo opplevd det og,selv om det ikke var så ille som han har det nå...

men takk for svar..

Skrevet

Nåja. Erfaring og mestringsevne skal jo kommet etsteds fra. Man finner ikke ut hvor mye som er for mye før man har vært der. I så fall blir det jo opp til deg om du gidder å finne ut av om han finner ut av det selv til slutt.

Personlig tror jeg ikke jeg hadde orket å forsøke å geleide noen ut av kjempemessige rusproblemer. Om man gjør en feil og to, syns jeg ikke det kvalifiserer til å ha et rusproblem. Det er vel heller helt vanlig og noe alle gjør i forhold til det meste (også rusmidler). De aller fleste av oss har vel opplevd å drikke litt mer enn man hadde tenkt til osv. Det er jo sånn man lærer. De store problemene ligger heller hos de som tilsynelatende aldri lærer, men som gjør de samme feilene igjen og igjen og igjen.

Så alt kommer jo an på hvor interessert du er. Det skader jo ikke å vente og se i og for seg. Bare ikke bland noen barn inn i det.

Skrevet

hi her..

nei barnet mitt er ikke involvert. og det skjer ikke så lenge jeg er usikker på ting heller. det er mye som skal til for at han skal bli involvert på det området for å si det sånn.

tror nok virkelig han ikke vil det her.. så jeg får holde ut, men å geleide han ut av det er ikke aktuelt. det får han klare selv, jeg vil være her og kan lytte og forstå. men ikke ta noen avgjørelser eller valg. det får han stå for selv. vet bare ikke om jeg skal si at jeg vurderer å trekke meg nå eller la være. er kanskje ikke noe vits i å si det nå når han har det som værst..vet også at jeg selv ikke hadde kommet ut av mitt problem den gangen om jeg ikke hadde villet det fra dypt inni meg. så å ville og å virkelig ville er to forskjellige ting for meg. men finner vel ut av det snart. ikke mange dager til prosjektet som satte det her i gang skal være ferdig..

men ble litt lettere det her nå når jeg fikk litt råd og andre tanker rundt det. tusen takk!

Skrevet

Rusmidler og barn hører over hodet ikke sammen.

Å ikke ta hensyn til barna, men prioritere egen rus og nytelse er den ultimate egoisme. Helt uforståelig! Undermennesker!

Skrevet

Hvem snakker om barn her? Du må lære deg å lese.

Skrevet

Kom deg Vekk så fort som mulig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...