Gå til innhold

En oppdatering fra meg, uke 32

Gjest

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på 32. ukers kontroll og alt så veldig fint ut.

Føler meg også i god form.

Var spent på om junior hadde snudd seg siden forrige kontroll, da trodde jordmor han lå med hodet opp.

Men det var ikke så lett for henne å kjenne, men utifra hvor hun fant fosterlyden kan det tyde på at han ligger med hodet ned.

Velger å tro det, men uansett har han fortsatt tid til å snu seg.

Og siden alt ser så bra, drar jeg på 4 dagers jobbreise til Spania i morgen, primært en hyggetur. Her i Oslo høljer det ned og det var ikke trist lesning at det er 26 grader og sol dit vi skal.

Til Yasumi: går glipp av yoga i morgen, får sitte å gjøre noen knipe øvelser på flyet, det er det jo ingen som ser!

Fortsetter under...

Flyselskapet jeg skal fly med har ingen krav fram til 4 uker før termin.

Og jeg har 8 uker igjen til termin.

2-4 uker før termin kreves det legetillatelse og man kan ikke ta fly som varer mer enn 4 timer.

I de siste 2 ukene tillates ikke reising.

Disse reglene er ikke like for alle flyselskap.

I tillegg må den enkelte selv selvsagt vurdere egen form i samråd med sin lege / jordmor.

Under reisen bør man bruke støttestrømper, bevege seg samt gjøre øvelser for bena for å sikre blodsirkulasjonen.

Hei, det er litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap, med SAS kan du fly inntil 4 uker før termin (husk å ta med helsekortet eller attest fra legen), med andre flyselskap kan det være 6 uker osv.

Hør med legen din hva hun/han mener, men hvis du er pigg og føler at "alt er under kontroll" så skulle det vel ikke være noe i veien for dette. Høres deilig ut med litt sommer nå :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...