Gå til innhold

Hvilken vogn er best?

Gleder meg til høstbarn!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da vil jeg først spørre deg:

3 eller 4 hjul?

Duo eller kombi, evt. kun bagvogn?

Er det viktig at vogna er lett?

Skal den mye ut og inn av bil, eller skal du bare trille med den?

Hvor triller du? På asfalt/kjøpesenter, eller grus/terreng?

Er du ute etter en spesiell farge?

Osv...

Mange ting som spiller inn... ;)

Hvilken som er best er jo veldig forskjellig alt etter hvem som svarer. Jeg kan bare si hva som er den beste for vår del, med vårt bruk og våre krav.

Vi går masse på tur og trengte derfor en vogn som er godt egnet til dette, altså god fjæring og gjerne store lufthjul. Ville også at sportsvogndelen kunne vendes begge veier. Blandt de vognene med sportsvognsdelen mot meg (som også er god på turveier) så stod valget på simo, emmaljunga classic/ city cross og teutonia mistral. Vi bestemte oss for simo og syns den er super.

Etterhvert som skatten vår blir tyngre så blir nok denne vognen ganske tung å trille. Men da kjøper vi sikkert en lettere 3 hjuling eller tralle. Grunnen for at vi ikke kjøpte en lett 3 hjuling med en gang var jo at vi ville kunne se barnet vårt, og da var det ikke så mange 3 hjulinger og velge mellom, ikke noen vi ville kjøpe hvertfall.

Noen 3 hjulinger som virker supre er; One three hill , Trend for Kids, Easy walker og Koelstra. Men disse har ikke vendbar sittedel, noe som jeg mener er et must en periode fra 6 mnd og utover. Så da må man enten bruke en annen billigere vogn i denne perioden, en brukt en kanskje. Eller gjøre som oss og kjøpe en vogn til å bruke fra fødsel til 1- 1,5 år også en 3 hjuling eller en tralle etter dette. En av vognene kan jo man bruke som sovevogn i barnehagen når den tid kommer.

Skal man bare bruke en vogn hele perioden må man ha en vogn som i tillegg til å være lett har vendbar sittedel. OM man syns vendbar sittedel er et must da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...