lille-persille Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Får besøk på fredag, og tenkte jeg skulle lage noe godt:)
Serial mom Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 All mulig tapas-aktige ting er jo greit da. Har du masse små skåler eller fat kan du jo bare sette det utover på bordet,så kan folk selv sette sammen. Stek baguetter og sett ut småkjekt og tortillachips,så kan folk bruke det som "base." Ting som går fint sammen er jo store oliven,soltørka tomater,fersk basilikum,spekeskinke(ikke for gravide,kanskje) og div. oster (er det mange som kommer,så kan du sette en hel brieost(med alle ytterkantene inntakt,altså et sånt "hjul" inn i ovnen,slik at kjernen smelter,men ikke velter ut før noe skjærer i den:-) ellers er fersje fiken bakt i ovnen med gorgonzola-ost godt.(skjær et stjernekutt i toppen av fikene og stikk i en trekantskive av gorgonzola og gratiner det i ovnen. Sett ut litt salsa el. chilliblanding(sambal oelek),avocado el. guacamole,små cherrytomater,varm smelta cheddar-dip,små runde oster(de derre med ku på lappen,i rød innpakning,husker ikke navn)... Sett ved tannstikkere,så blir ikke folk så grisete på fingrene. Så kan du skjære opp frukt i biter,og kanskje noen bær,og smelte sjokolade så folk kan dyppe fruktbitene i..
anette1982 Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 mexikansk tomatsuppe, sett frem skåler med ost, mais og hvitløksbrød. Suppen blir kjempegod med ost og mais oppå...
Gjest Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Kjöp fersk loff, lag feks eggeröre, kjöttkaker, kjöp grilla kylling og roastbeef og lag et bugnende bord med alt dette samt oliven, sprödstekt lök, remuladesaus, agurk, tomat, ++++++ Veldig godt synes jeg!
lille-persille Skrevet 21. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2007 Tusen takk for tips!!! Det ble tapas- varianten, men fikk så lyst på roastbiff og remulade at jeg laget det også Så nå er det bare å vente på gjestene!!! Håper det blir suksess!!! Har skåler med -soltørkede tomater -oliven -parmesanost - div. oster - "ostehjul" som skal varmes (spent på det da!) Focaccia- brød rundstykker loff kyllingklubber parmaskinke roastbiff og remulade Har jeg glemt noe?
temi & keli Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Hørtes herlig ut! -men du skulle ikke ha noe "grønt", enten salat eller grønnsaker + dip eller frukt ved siden av?
lille-persille Skrevet 21. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2007 Ja det var lurt, kanskje jeg skal lage en salat og litt god dressing til? Tror jeg har en isbergsalat i alle fall, og litt mais, paprika og tomat... Rekker det på en halvtime:) Takk for tips:)
temi & keli Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 hihi Si ifra hvis du plutselig får avbud på gjestelista ) Kos dere masse!!
lille-persille Skrevet 21. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2007 Det ble en kjempesuksess:) Aldri fått så mye skryt før jeg!!! Og bare ta med deg marsknøttet du karolinerjenta, så kan du komme på resteparty:) Hi hi!
temi & keli Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Så herlig! Kan tenke meg dere koste dere! Ikke det at maten har alt å si, men det hjelper jammen meg på for stemningen ) Håper det forsvant litt salat, så du ikke jobba "ekstra" til ingen nytte.. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå