Gå til innhold

Noen som er slitne her?

Impulsiw

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

He-he... jeg støtter deg på denne! Har termin i desember, og folk begynner å le når de skjønner at jeg - med den store magen - skal gå omtrent tre måneder til... Er 80 % sykemeldt nå og lovpriser legen min som skjønner at jeg trenger et lavere tempo. Gudameg, jeg har en høne å plukke med de som synes det er "sååååå koselig" å gå gravid... Men jeg gleder meg stort til å ta med Minsten på tur i bæremeis, da! Neste sommer! :o)

37

Åh jo, kjenner meg ganske sliten om dagen enda jeg kun er i uke 24 :-) Jeg også sliter med nattesøvnene - våkner konsekvent kl. 4 og får ikke sove mer. Kl. 6 må jeg opp med lillepiken på 3 år og så går det salg i salg resten av dagen: følge til barnehage, så jobb, så hente, lage middag, leke med 3 åringen, legge henne og så er det jo altid noe husarbeid som må gjøres unna før jeg selv kan legge meg rundt kl. 22. I tillegg har min mann vært sengeliggende med en infeksjon de siste 10 dagene, så også i helgen er jeg stort sett alene med 3 åringen hele dagen. Jo, det tar på synes jeg, men tror ikke det har med alder å gjøre da.

Stakkars deg... jobb og ei på tre år!!! Du fortjener medalje... *herved avsendes imaginær medalje*. Hadde ikke orket å jobbe om jeg hadde lønn som cecilie ditlev simonsen.... Har nok med å klare å dusje og lage mat til de som er her. Kan ikke huske det var så slitsomt sist....men så er det jo 18 år siden da.

Stå på jenter... vi må jo i mål hehe...

Det trenger kanskje ikke ha noe med alderen å gjøre?

Er selv 37 år, uke 32, jobber 100% og er i veldig fin form og synes det er hyggelig å være gravid.

Syntes den første halvdelen var tøffest, men mest psykisk fordi jeg var engstelig for å miste da jeg nylig hadde opplevd en ufrivillig abort halvveis i et annet svangerskap.

Så da er jeg kanskje en av de som "37" har en høne å plukke med?

Annonse

Tji-hi! Ja, du er en av dem! :o)

Neida, det er kjempehyggelig at du opplever svangerskapet på den måten. Og godt å høre at det går bra nå! Må ha vært uendelig trist å miste...

Jeg ble bare litt tatt på senga i forhold til mine opplevelser med å være grønn i fjeset døgnet rundt, og med bekkenløsning som meldte seg ganske tidlig. Nå er dovne fingre/armer og verkende kropp kilde til dårlig nattesøvn, men jeg hadde hatt det mye verre dersom jeg hadde måttet gjennomføre arbeidsdagen min som normalt. Det hadde rett og slett ikke latt seg gjøre. To bonusbarn i barneskolen krever sitt, og jeg har mer enn nok med å klare hverdagen her hjemme. Heldigvis for forståelsesfull lege!

37

Ja, det er ikke fritt. Men synes liksom det er lettere nå som jeg er stor og tydelig gravid, enn tidligere i svangerskapet. "Alle" tar mer hensyn, masse oppmerksomhet på jobb (går ut i permisjon i morgen... bare tre uker til term!!!), ungene hjelper til hjemme uten å kny og ikke minst: jeg slapper oftere av i løpet av dagen og lar støvsugeren og dens likesinnede få hvile samtidig (og vel så det).

Tips for nattesøvnen: bruk et glatt (silkeaktig) laken i senga og/eller glatt pysj. Da blir det lettere å snu seg når du har BL og du sovner fortere til igjen. Press knærne dine sammen før du snur deg (ikke ha beina fra hverandre, au au!!!), og bruk hendene til å støtte deg godt når du snur.

Bruk "rullestol"/kontorstol i heimen så du slipper å reise deg så mye, og la ting ligger på gulvet til noen andre kan plukke dem opp for deg dersom du ikke har en lang klypetang å ta dem opp med.

Bekkenbelte er også god hjelp for meg!

jeg har vært sliten i mange uker alerede, og heldigvis er jeg sykmeldt 100% også, sliter med stivhet i ryggen noe som kom på mandag har vært hos kiropraktor 2 ganger denne uka,

har en gutt på 18 mnd som er hjemme om dagen frem til 1 okt da skal han begynne i barnehagen han skal være der 60% så da får jeg 3 hele dager i uka bare til meg selv og det skal bli kjempe deilig....

håper smertene i ryggen gir seg snart for det går utover nattesøvnen, klarer jo nesten ikke snu meg i senga jo *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...