Gå til innhold

Uttak: Hvordan var det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vondt, ubehagelig, ekkelt.

Det går jo fint, men klart det ikke er godt.

avhenger vel litt av de forskjellige klinikkene og din egen smerteterskel, men jeg synes det er vondt.

Første gangen gikk det relativt greit, andre gangen var jeg ikke på føttene før etter en uke, 3 gangen var som en drøm (Det var i DK, og hadde aku og myyye smertestillende) 4 gangen var det vondt, men dagen etterpå var jeg helt fin.

Med andre ord, ingen av mine ganger kan sammenlignes.

Må legge til at det er ikke verre enn at jeg gjør det igjen og igjen og IGJEN!:-)

Hei. Kan skrive under på at uttakene kan være forskjellige. Har aldri hatt direkte vondt under selve uttakene. Ubehagelig har det vært, men har fått nok smertestillende og vært opptatt med å titte på UL-skjermen som viser uttaket og TV-skjermen som har vist eggene de har fått ut. Greit å ha noe å konsentrere seg om. Vet at dette er litt forskjellig fra sted til sted.

Jeg har også følt meg i fin form rett etter uttakene, har blitt rastløs av å ha måttet hvile på klinikken en time etter uttaket.

Etter første forsøk fikk jeg også lite vondt senere på dagen, holdt å bruke varmeputer som smertelindring. Var mye ute i byen og gikk resten av dagen, og spiste både lunsj og middag ute.

Etter andre forsøk fikk jeg derimot mer og mer vondt i etterkant. Paracet hjalp lite. Magen hovnet også opp, og alt ble vondt og slitsomt. Gikk en uke før jeg følte meg i form igjen. Før dette klarte jeg verken å le, hoste eller puste dypt.

Så uttakene er forskjellige, men jeg er 100% sikker på at det er verdt alt jeg har vært igjennom om jeg lykkes!

Annonse

Jeg synes det er helt ok. Jeg får akupunktur som smertestillende og ett stikk med lokalbedøvelse. Jeg synes lokalbedøvelsen er værst!

Da jeg hadde forsøk i naturlig syklus skulle ta ut kun ett egg - dette tok de uten bedøvelse. Det var heller ikke vondt.

Lykke til når du kommer dit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...