Gå til innhold

UL i morgen da baby ligger i tverrleie! Snu eller KS?

Anbefalte innlegg

Kan ikke akkurat si jeg gleder meg til UL i morgen. Både jordmor og jeg er sikker på at baby ligger i tverrleie. Er forresten 36 uker i dag!

Fikk høre av legen min i går at disse danske legene vi har på Voss er veldig glad i å snu babyene som ikke ligger riktig. Kvir meg veldig da magen er steinhard, og det er ganske vondt når jeg er for hard mot magen.

Noen som har fått snud babyen, og den faktisk blir liggende rett vei. De foretar ikke fødsel ved seteleie her på Voss (12 min kjøring), så da vil jeg få tilbud om ks her eller setefødsel på Haukeland. (2timer kjøring).

Måtte ta hastesnitt forrige gang, og vil ikke ha den opplevelsen igjen. Det må da være bedre om det blir planlagt.

Håper noen vil dele erfaringer med meg!

Fortsetter under...

Jeg synes du skal - om du finner noe - lese så mye du kan om snuing (vendingsforsøk) før du evt bestemmer deg for det.

Det er nemlig ikke risikofritt, og en god del ganger vil babyen snu seg tilbake igjen.

Desuten kan det være smertefult for mor (og baby?) - og babyen kan bli stresset. Har lest at det kan ende i haste-KS.

I likhet med setefødsler er vending noe som skjer oftere her til lands enn i utlandet - DER tar de nemlig ikke sånne "sjanser".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...