Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Har lagt merke til at babyen har et hvitt belegg på tunga, en rund flekk. Trodde først at d var litt gulp, men så senere at det fremdeles var der! Noen som vet hva det kommer av? Han er 6 uker.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Det er mest sannsynlig sopp. Bare gå til fastlegen, så får du en resept på en salve som du smører tunga. dersom du ammer, bør du smøre brystvortene dine med samme krem (det er smittsomt og sjangsen er stor for at du også har det på brystene)
m@rie82 Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 hei! det kan være at dette du beskriver er trøske (sopp). jenten min fikk det da hun var 5 uker. det begynte med et lite, hvitt område i munnen. ta en tur på helsestasjonen eller til fast legen din. (det kan jo hende at det er noe annet også... ) et godt tips, hvis det er trøske, er å bruke farris. dypp deler av en klut oppi farris og smør det rundt i munnen, på det hvite belegget. dette fungerte kjempe bra på jenten min, da det fortsatt var hvitt belegg igjen etter endt behandling med mixtur... lykke til!
Reflexia Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 det kan være melkebelegg(går bort av seg selv) eller trøske(sopp..den kommer ofte på innsiden av leppene og kinna ogå)..vanskelig å si når man ikke ser det.. hadde jeg vært deg ville jeg først prøvd å smøre det med farris flere ganger om dagen.det kan ta knekken på det..om det ikke går bort bør du dra til legen å få resept på mycostatin...ett flytende middel som smøres på.. hvis du ammer er det fort gjort at du også får det,og bør behandles du også..(puppen kan bli rød og det klør og stikker veldig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå