Gå til innhold

Hvor mange her gir tran og hvor mange gir D-vit dråper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke prøvd å gi jenta mi tran i dt hele tatt, gir henne bare de dråpene. Helsesøster mente at spedbarn ikke har samme følelse av smak som oss voksne. Fortalte det til min mor, og det bare fnyste hun av. De hadde visst prøvd å gi meg tran da jeg var spedbarn, og det hadde de bare måttet gi opp. Jeg hadde visst blitt illsint.

Mener dessuten å ha hørt at småbarn har bedre følelse av smak enn oss voksne, fordi de har alle smaksløkane i behold (siden de gradvis forsvinner når man blir eldre), og at det er derfor mange barn er så kresne. Så har ikke hjerte til å dytte i snuppelupp noe så fælt.

Skrevet

D-vit holder lenge. Ser ikke noe grunn til at man på død og liv må gi denne tranen. Er på grensen til å bli hysterisk.

Yngstemann her får D-vitaminer, fordi det er lettere å ta noen dråper i melken, enn å gi tran med skje. Men eldstemann gir jeg tran. Han så Keptein Sabeltann tranen i butikken, og ville jo ha den. Den smaker ikke så ille heller.

Skrevet

Jeg gir tran til gutten min på 2 mnd. Det må jo være opp til enhver og gi det de syntes er best. Vit.D-dråper er sikkert helt fint=)Nå syntes ikke jeg det er noe pes med å gi tran, selv om det kommer endel ut igjen også!Gir han det ved kveldsskiftet når han ligger uten klær på stellebordet.

Skrevet

Det ble bare hyling og spytting av tran, så vi har begynt med dråper. Jeg er ikke så hyklersk at jeg tvinger i henne noe jeg selv nekter å drikke ;)

Skrevet

Gir tran, lillegutt synes den er kjempegod:)

Skrevet

tenkte begynne, hvor mye skal de ha, egentlig? Mulig å gi med skje??

Skrevet

D-vit dråper her. Ser ikke grunn til å ødelegge klærne med tran. Han fikk tran de første ukene og elsket det, men gulpet så mye at mye klær ble ødelagt. Så da gikk jeg rett å kjøpte D-vit dråper i stedet.

Skrevet

Begynte med tran, men jenta gulpa så fælt og fikk mageknip så det ut til, så nå gir jeg dråper istedet. Gikk bedre da! :)

Skrevet

Gir tran med teskje, det går helt fint. Når hun er naken på stellebordet. Og jeg tar samme tranen sjøl, så ingen kan kalle meg en hykler haha.

Skrevet

tran her. Ga først med sprøyte, naken på stellebordet, er nå 8 mnd og gir med skje til lunch. Aldri hatt noen prøblemer med tran.

Skrevet

Ingen av delene, vi gir Eskimo Kids, renere enn tran og uten A-vitaminer slik at det senere kan kombineres med Sanasol :-) Smaker tutti-frutti.

Skrevet

Lar snuppa få naturlige D vitaminer i form av litt soling når det lar seg gjøre. Har D vitaminer, men gis når jeg husker, toppen en gang i uken. Til den store ungen gir jeg eskimo.

Skrevet

Hehe...Soler du ungen? Vi bruker d dråper.

Skrevet

Eg gir tran til min på 5 mnd.Han gaper og svelger...Kaptein Sabeltann tran.Det får storesøster og..!!

Skrevet

Hun får d-vit dråper. Har ikke giddet å prøve med tran siden hun er en gulpe-baby...umulig å få bort den ekle tranlukten fra klærne...det lærte jeg med storebror... Han velget ned det meste av tranen, men spyttet endel ut igjen og gren godt på nesen av det.

Skrevet

Gir tran og snuppa liker det:-) Gaper høyt når skjea kommer og søler ikke en dråpe. Så kommer til å gi henne det så lenge hu syns det er greit. Er jo veldig sunt og bra med disse fiskeoljene da...:-) .Men understreker at jeg ikke hadde pressa det i henne om hu hadde nekta. Søsknene fikk og men ble slutt på det når de ble eldre,da gikk vi over til sanasol.

Skrevet

Han får tran.

Syntes det var ille første gangen, men nå går det veldig greit :)

Skrevet

Tran foreløpig... Fikk en flaske av hs når hu var her etter vi kom hjem fra sykehuset. Ikke klart å bruke den opp enda..

spørs om jeg kjøper D-vit. dråper neste gang, vanskelig å få vekk tran-lukta...!

Skrevet

Prøvde med tran først, med det bare spyttet han ut så da

ble d-dråper

Skrevet

Om man gir D-vit dråper eller tran er vel ett fett med tanke på D-vitamin behovet. Men tran har jo i tillegg den fordelen at bebisene får alt det bra fiskefettet og omega3 fettsyrene til hjernen:)

Skrevet

biovit her i gården

Skrevet

Her går det i d-vit.Har prøvd å gi han tran, virker egentlig ikke som hanreagerer på smaken men ser ikke ut som han får det i seg.

Skrevet

Gir D-vit til gutten vår. Han gulper en del så vil ikke gi han tran som kommer opp med en gang og setter flekker overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...