mamma snart ;o) Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Leser at mange aldri bruker såpe på de små. Men de ulike merkene, t.o.m på apoteket selger milde babysåper beregnet på spebarn og større babyer. Det kan da ikke være "farlig" å bruke dette?? De er jo beregnet på babyer...!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Man kan bruke såpe ja. I dag kommer barnesåper uten kjemikalier og parfyme. Såpene er jo nesten mer naturlige enn vannet selv:) Jeg bruker den medisinske grønnsåpen fra Apoteket. Noen få dråper i vannet er det som skal til.
Willy Wonka Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Hva heter disse såpene til de minste man kan kjøpe?
Fia tobarnsmor Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Babyline er f. eks et merke som er helt uten parfyme. Her i huset bruker vi Sebamed. Husker ikke, men tror jeg kjøpte det på apoteket. Jeg har shampo, badeolje og mild hudvask. Disse er mildt parfymerte, men mini reagerer ikke på det, så da bruker vi det. Lukter jo så godt også:-) Når jeg vasker han til vanlig, bruker jeg bare vann. Men hvis det er noe ekstra som skal bort, bruker jeg hudvasken. (bruker olje i badevannet som regel) Og shampo i håret annenhver gang vi bader.
En liten mamma Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Vi bruker Babyline badesåpe og shampoo ca to ganger i uka. Det har vi gjort fra ho var nyfødt. Etter at vi begynte med grøt bader ho hver dag, da har vi Babyline olje i vannet de dagene vi ikke vasker henne med såpe.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Jeg bruker Sebamed og Simple. Bruker dette i både såpe,våtservietter, stellekremmer ol. Synest disse to merkene er kjempe gode. Har til nå ikke hatt sår stump, bortsett fra den ene gangen da jeg måtte bruke Natusan på stumpen. Da var den rød gitt... Stakkars liten.
tigerpus Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Tja, farlig... Kommer an på hva du mener med farlig, det da. Jeg syns vi omgir oss med så mye i hverdagen, så jeg vil helst gi ungene mine et "renest" mulig miljø. Tenker da på muligheter for skader senere i livet, så som allergi, overfølsomhet, kreft etc. Derfor bruker vi ikke såpe, bare litt oløivenolje i badevannet Det koster ganske mye kunnskap å holde orden på hva som er greit å bruke. Stadig vekk kommer det opp saker med ting som var trygt nylig, så blir de fjerna fra markedet, eller tatt bort bestanddeler som likevel ikke var så bra. Derfor spør jeg meg heller om det er nødvendig å bruke såpe på de små? Sysn babyer lukter veldig godt i seg selv, så trenger ikke ekstra parfymering på de! Forøvrig er vel babyline som andre her har nevnt blant de bedre, ja. Selv bruker vi hårshampoo(det må vi ha, har langhåra småttiser, sjø) fra Lavera og stellesalven fra Weleda, de få gangene det er nødvendig. Disse får du på helsekost.
tigerpus Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Dessuten finner du masse info på Grønn hverdag sine nettsider, under tema barn: http://gronnhverdag.no/tema.php?tema_id=3 Der er det tester av babyprodukter, solkremer, etc og info om hva du bør passe på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 God gammeldags grønnsåpe til kroppsvask gjør susen...jIF skurekrem til underliv og Ajax spray for ekstra go-lukt...Billig og bra. Får rene unger, hvertfall. (for de som ikke skjønte det.....IRONI)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå