bowie71 Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Vi skal styrke lagånden og le sammen på jobbseminaret! Dere er supersnille som gir meg ideer! Står helt fast her... Hilsen
¤ my precious ¤ Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 En som er mosom og fysisk(til minimum 6 pers - max 10, ellers kan det bli veldig vanskelig og tidkrevende): Forberedelser: -lag opp plakater med bokstaver, 1 bokstav på hver plakat, tilsammen 6 bokstaver(Eller så mange bokstaver det er personer) -bind to og to boktaver sammen, slik at man kan "ta på seg" bokstavene, 1 bokstav på ryggen og 1 bokstav på magen -sett sammen 3 ord(elller så mange du ønsker) som består av tre bokstaver(eller så mange bokstaver som du har plakatpar...6 bokstaver=3 plakatpar=ord bestående av 3 bokstaver). Leken: -del opp i to lag(x:menn/damer - hvis alle på seminaret ikke får vært med, så er det veldig gøy å se på dette også) -gi hver deltager sitt bokstavpar, som de skal ha på. alle har da en bokstav på ryggen og en på magen -be dem danne et og ett ord, som du på forhånd har laget. Den gruppen som klarer ordet først vinner. Poenget/regler: -dette går ut på å koordinere og samarbeide -de får ikke hente hjelp fra evt publikum -de må selv finne ut om de skal stå med ryggen eller magen mot deg for å daanne ordet - de kan snakke innad i grupen da :-) Håper du forstod leken, hvis ikke kan du sende meg en pm, så kan vi utveksle tlfnr, så kan jeg forklare nærmere muntlig. Tror det er enklere :-) Lykke til!
Northernlights Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Hvis det ikke er for mange folk, og de ikke kjenner hverandre: Naar folk skal presentere seg, blir de fortalt at de skal bruke navnet paa sitt 1.kjaeledyr, samt pikenavnet til sin mor. Vi gjorde det engang paa et seminar, og det ble utrolig mange rare navn ;o) (men ikke sikkert det var noe saant du tenkte)
NoDoubt Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Kommer ikke på så mye morsomt i farten. Men vi var nettopp i gull-bryllup og da fikk vi denne oppgaven: Det gjelder å finne byene som er i teksten. Jeg hever ut svaret for deg. Du må selvfølgelig ikke heve ut svaret:-) Bortgjemte Byer: 1. Det vAR EN DALamann som hadde 60 kyr. Svar er alltså: Arendal 2. At slike begivenheter virkelig skJER I KOngeriket norge er utrolig. 3. Verkstedet hadde en kRAN DER Som løftet alt. 4. De fremmede skulle besøke meg, men ringte på naBODØren. 5. Du skulle aldri SI DO Når du mente ditto. 6. De menneskene har samme bil soM OSS. 7. Har du som er så bereist aldri sett et TUN I Setesdalen 8. Barna falt med smell og klaSK I EN steinrøys. 9. Det er godt Å BO på landet en sommerdag. 10. Har dere sett blånede BERG EN sommerdag 11. Mener du virkelig AT HENsynet til andre skal bestemme alt 12.Den gamle kona ba meg gå med et BREV I Kassa 13. Barna TOK I Og dro av alle krefter 14. Det ble ingen to PAR I Siste runde 15. Først og frAMST ER DAMen min, sa han 16. Naboens barn LAR VI Komme og gå som de vil 17. Telemark skal HA MARked i år også. 18. Han er svensk og HAR STADens vakreste have 19. Olav eier den flotteste kanin i VERDEn
Bøggly Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Del inn gruppa i lag. Gi hvert lag en pakke med bokstavkjeks. Be de lage så mange ord som mulig på 5 min (i Scrable-oppsett)
Himmel og hav Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 "Det store eggeslippet" Del inn i grupper på 3-4 personer. Hver gruppe får utdelt: 3 A4 ark 1 ballong 1 rått egg 1,5 m hyssing 1 m tape Så har gruppene 20 min på seg til å konstruere noe som gjør at egget kan slippes fra 3 - 4 meters høyde uten at det knuser. (dette er jo anhengig av at du har et sted dere kan slippe noe ned mot et hardt underlag. F. eks. ut et vindu, fra en trappeavsats, balkong e.l.) Det er ingen "fasit" på denne oppgaven, men det bør kanskje deles ut både premier og trøstepremier (Feks. for den "mest fantasifulle", "den styggeste", "den som så ut som den skulle virke men ikke gjorde det" osv)
bowie71 Skrevet 20. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2007 Tusen takk for alle gode tips! Jeg setter stor pris på å få flere forslag også! Dytter litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå