Gå til innhold

Takk til Expat, og takk for meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nå har puppene sagt takk for seg etter tre måneder med amming og tre måneder med fullpumping. Først begynte småen å nekte og drikke pumpemelka. Jeg pumpet likevel, men så her en kveld pumpet jeg blod. Det ga seg men, så begynte jeg å pumpe lyseblått skvip, og det har jeg gjort i en uke. Ikke noe der som kan serveres til en liten tass!

Sliten og lei av all pumpinga har jeg nå klappet meg selv på skulderen og gitt meg selv lov til å sette maskina på hylla, og tuslet bort til MME-hylla i butikken. En del gulping, men det går da greit, og småen har det visst bra!

Takk for all hjelp jeg har fått her inne, spesielt til deg, Expat, for svar på små og store og dumme spørsmål. Hvis det finnes et svar på dette blå-melk-fenomenet er jeg interessert i å vite hva det kan skyldes. Ikke minst med tanke på en mulig neste gang!

Min mor fortalte at både jeg og min storesøster nektet å ta mer pupp ved seks-måneders alder. Kan det være et fysisk, arvelig fenomen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Flott jobba!

Vetikke hva blåmelka skyldes, men Ammehjelpen vil GJERNE ha et bilde av den, om du fremdeles har noe liggende!!!!!, gjerne i et glass ved siden av et glass kumelk... Jeg sender deg gjerne adressen min om du har muligheten!

Det vanligste grunnen til blå melk er at man spiser noe blått. Gatorade er en vanlig grunn...

Det er ganske vanlig med brystvegring i 4-6mnd alder, de fleste må jobbe en del for å komme igjennom den kneika, noen mye mer enn andre!

Skrevet

Blåmelka har gått rett i vasken, er jeg redd. Men jeg driver og pumper meg ned, så jeg kan jo ta et bilde av kveldens horrorfangst. Mail meg gjerne adressen din, du kan bruke [email protected].

Kan ikke erindre å ha spist noe blått. Ingen appetittvekkende farge, spør du meg:-)) Looking back så begynte vel kanskje dette etter at mensen kom tilbake. Var forberedt på flaskenekt da, og den kom, men det er nå over tre uker siden blødningen var over. Før hadde jeg flott, hvit melk med et godt fettlag på toppen etter at den kom i kjøleskapet. Blåmelka var tydelig lyseblå rett fra puppen, og så nærmest ut som blått vann med grå snerk på toppen etter et par timer i kjøleskap. Hadde nekta selv, jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...