Gå til innhold

jeg mener jeg har bekkenløsning. legen feier det bort.

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 21 år, . jeg er 20 uker på vei,og har fått så vondt på venstre side av hoften, og bak på rumpa som noen ganger gjør at benet mitt svikter helt når jeg belaster det, og klynker meg i smerte. dette har resultert i at jeg halter på det ene benet. Det føles som om benet låser seg når jeg ligger eller sitter i forskjellige stillinger.jeg har en mor som går jordmorskole nå, hun mener dette er symptomer på bekkenløsningsplager. Når jeg tar opp smertene med legen min, sier hun at det bare er muskulært, og at hun ikke vil se på det før etter graviditeten er ferdig. disse smertene var aldri der før graviditeten.

Jeg har også hatt utrolig mye hodepine etter jeg ble gravid, og henvendte meg også da til legen. hun sjekket hverken blodtrykk eller urin. bare sa at det ikke var noe å gjøre med. jeg måtte lese på forum som dette at det kan være fordi blodet øker med 40%, at det er mange forandrunger, osv.. tror legen min rett og slett er alt for stresset for å ta tiden, og det er veldig synd:( jeg føler meg som en hypokonder hver gang jg er der, og det er synd nåpr jeg er gravid, om jeg ikke skal tørre å si ifra hva som feiler meg til slutt.

hva mener dere?

Fortsetter under...

Jeg synest også det høres ut som om du har bekkenløsning. Det du beskriver er noe av det jeg også opplever.

Hos meg varierer om det er høyre eller venstre bein som svikter...

I tillegg til dette har jeg også vondt i setet, som du beskriver.

I tillegg har jeg smerter i "halebeinet" (kjennes ut som halebeinet, men det er nok musklene rundt som er vonde).

Det er vondt i lyske og skambein. Under i skrittet verker det, og det kjennes ut som om hele skjeden trykkes utover når jeg står.

Man blir verre hvis man ikke tar det med ro og lytter til kroppen!!

Legen din tar deg ikke alvorlig. Han burde henvise deg til fysioterapeut. Du har krav på fri behandling. Om du er i jobb, bør du også få tilpassa arbeidsforholda eller reduseres med sykmelding.

Jeg ville snakket med jordmor om dette, og eventuelt få henne til å henvise deg til en anna lege. Ta også opp dette at du ikke blir møtt seriøst på spørsmål om hodepine.

Jordmødre har bedre tid, og kan mye de også!!

Lykke til, og god bedring!

Uff, det hørtes ikke hyggelig ut i det hele tatt. Min lege er litt sånn også; fortalte meg verken om nødvendigheten av folat tidlig i svangerskapet eller at smertene jeg hadde var bekkenløsning. Heldigvis har jeg annenhver time hos lege og jordmor. Da har man i det minste en som hører;)

Men jeg har tatt saken i egne hender og hadde min første time hos akupunktør i går. Føler meg allerede bedre selv om jeg nok må belage meg på 3-4 behandlinger til før smertene er helt borte. Akupunktur kan visst nok hjelpe deg med hodepinen også.

Det dumme er at det koster litt. Ca 500kr for første time og deretter 300kr timen. Men det er vel anvendte penger;)

Lykke til, og krev din rett ovenfor legen. Eller bytt. Tar en mnd å få ny fastlege fra du søker om bytte, men jeg greide å mase meg til det på en uke ved å ta direkte kontakt med legekontoret umiddelbart etter jeg søkte.

Hei!

Jeg har hatt det akkurat slik som du beskriver. Det er ikke sikker det er bekkenløsning, men det er sannsynligvis bekkenrelaterte problemer.

Høres ut som om du har en lege som ikke tar deg på alvor! Blir helt irritert her.

Har et godt tips til deg: Ta kontakt me kiropraktor. Du trenger ikke henvisning. Det har hjulpet meg veldig på slike smerter. Men hvis du får bekkenløsning og smertene sitter mer og mer framme, så hjelper ikke kiropraktor særlig lenger, men er ganske sikker på at han kan hjelpe deg nå!

Lykke til!

tusen takk for gode råd. en føler seg ganske hjelpesløs når man ikke har vært igjennom dette tidligere, når man er usikker hva man har krav på. jeg går annenhver gang til lege og jordmor. skal til jordmor om en liten måned, så da kan jeg ta det opp med henne.

tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...