Gjest Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Har ikke peiling på det med dåp. Hva serverer man? Ber man mange?
-spent- Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Det med hvem som skal gjøre hva er det dere som bestemmer. Vi hadde koldtbord i dåpen til snuppa vår. Du kan ha snitter, gryte e.l. Ber som regel bare de nærmeste. Vi var 16 stk og helt passe. Var også broren min som bare henne. Her var det sånn at den som bar, og en av foreldrene gikk inn med barnet når gudstjenesten begynte.
-spent- Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Men det med hvordan det er i kirka er jo opp til hver enkelt kirke. Vet det er flere steder man kommer inn når de skal døpes, så dere slipper å være der under hele gudstjenesten.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Dette med bæring lurer vi også på. Har liksom tenkt at en av foreldrene bærer og den andre tar av lua.. men snyter vi fadderne litt da? Vi har 4 faddere, så uansett vil det bli litt "urettferdig"...
-spent- Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Jeg tenkte også sånn. Men dette er det dere som bestemmer. Broren min bar, søstera til samboeren tok av lua, og den siste fadderen tente dåpslyset mens den siste gjorde ikke noe. Blir skjevt uansett.
Kondis som en murstein Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Her bar pappaen ) Jeg tok av lua og fadderne bare sto bak (liten plass i kirken, døpte i Gamle Glemmen, ser du er fra Fredrikstad, hehe)... Vi var 15 stk og svigers hadde ordnet mat; forskjellig skinke, roastbeef, potetsalater, eksotisk frukt og brød - supert )
Solskinnsjenta Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Hos oss skal bestefedrene bære. Tvillingene skal ha 5 faddere hver, utenom oss. Vi skal bestille koldtbord, og blir tilsammen ca 30 stk. Det er nærmeste familie + 2 vennepar. Det skal sies at det er 9 barn under 6 år medregnet i disse 30...
*Rutletutt* Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Her bar en av fadrene - skal gjøre det samme nå. Vi foreldrene satt på benken. Inviterer næreste familie og skal ha koldtbord. Hadde snitter sist gang. Milla skal døpes 4. nov.)
pinglo Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Her i huset var det sambo som bar og jeg som tok luen. Hadde 4 faddere, som stod pent og pyntelig ved siden av. Vi hadde lapskaus og backalao (eller hvordan det skrivest). Var 22 stk.
stinelin81-3 smågull Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Her i huset skal pappaen bære nå på søndag:) Jeg skulle egentlig bære selv... men så fant jeg ut at selv om jeg er medlem av statskirka.. så føler jeg meg egentlig ikke kristen. Pappaen ber hver dag, og tror. Derfor synes jeg det var mest riktig:) Vi har 2 faddere , en fra hver familie. Vi skal ha koldtbord etter gudstjenesten.
søtematilde Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Broren til samboeren min bar, ellers hadde vi seks faddere som vi valgte blandt venner. Vi var 34 stk og bestilte tapas fra Escalon. Utrolig god mat. Nam nam.
happyday Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Her bar også pappan. Vi var 30 stykker og bestillte tapas.
lisje marthemora Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Her bar pappa nr 1 mamma nr 2 så venta vi 8 år til nestemann (ting tar tid hehe...) og da bar nr 1. som da var 10 år nr 3. Og etter 2 år til kom nr 4 , ho ble da båret av nr 2 .som også var 10 år. Jøss dette ble litt rotete. I den siste dåpen var vi 26 voksne og 15 barn. Det var steik til middag,riskrem til dessert og kaffi og kake.
Alba44 Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 Vi har valgt 6 faddere. En som bærer og en som tar av lua. Mannen min og jeg blir med fadderene og lillegutt opp til døpefonten. Vi har bedt den nærmeste familien, og skal servere koldtbord + masse kaker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå