Gå til innhold

for liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Nå skal jeg ikke klage altså. Skrev nettopp at jeg fikk haste UL etter litt blødning og alt stod bra til og jeg er mega lykkelig.

Fikk beskjed om at fosteret var 42,8 mm, og det er vel 4,2 cm? Men på en nettsiden hvor det er ordentlig bilder av fostere uke etter uke, så står det at i uke 11, som jeg er nå, at fostereret er mellom 6-7 cm.

Er babyen min for liten da?

Hvor stor var deres i forhold til ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:o) jeg ville ikke slukt alt jeg finner på nettet.. alt er individuelt å jeg ville heller stolt på det legen sa på UL! alt står bra til så bare kos deg maaaaasse:o)

Lykke til videre! håper du slipper flere blødninger:o)

Skrevet

På UL måler de sannsynligvis lengden på babyen fra hode til rumpe, mens f.eks. her på barimagen ser de ut til å ta med lengden av beina i tillegg. Hvis du ser på andre nettsider (babyverden.no f.eks.) så opererer de med andre lengder på babyen enn de gjør her inne.

Skrevet

Jeg opplevde også det samme. Fosterets lengde var målt til 2,9 cm. I bøkene jeg har så er målene 5-6 cm. Dette gjelder uke 10. (Jeg ble satt en uke tilbake)

Jeg ble også veldig usikker på dette!

Skrevet

Hei

Jeg skal på ul i morgen da skal jeg fortelle deg hvor stort mitt var da er jeg 11+6. Har vært på to ul alerede og spirren min har vist normal utvikling i forhold til hva som er forventet.

Men skulle barne ditt være litt mindre en normalt så kan det gjevne seg ut. Det er fotsatt en del uker igjen så ikke tenk for mye på dette.

Men 6-7 cm i uke 11 høres mye ut.

Lykke til videre!

Skrevet

Når jeg var 11+5 var babyen 4,2 cm. Vet dette stemmer med befruktningsdato og det stemmer på dagen med termindato.

Har flere bilder på profilen min hvis du vil se for jeg har vært på mange ul i forskjellige uker :-) Og les heller på babyverden når det gjelder størrelse på baby - de regner sånn som leger på ul gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...