Gå til innhold

tror dere jeg har mulighet til å få KS??

Anbefalte innlegg

Er ikke gravid ennå,men prøver.

Har en fra før på 1,5 år.

Han ble født 15 dager på overtid.

Ble satt igang,2 dager på rad.

Når d først begynte var det veldig intenst,som det jo ofte blir når man blir satt igang.

Han var stor,nesten 5 kg.Når han først kom langt nok ned og ut,ble han sittende fast,med hodet ute i 2 min.Nesten så kragebeinet måtte knekkes.

Han hadde bæsjet i fostervannet,åreknuter på navlesnora,og forkalkninger på livmora.Jordmor sa det var på tide å få han ut.

Han har og slitt en del med muskulatur etterpå.Kiss-kidd syndrom noe som mest sannsynligvis kommer pga av fødselen.

Men når jeg nå tenker på nr 2.får jeg helt "angst"av tanken på å føde.

At noe av det samme vil skje.Hva om de må knekke kragebeinet.Gå så lenge på overtid,slite i ettertid osv.

Hørte om en nesten lik fødsel her og begynte å grine,fikk nesten ikke puste.Og jeg er ikke gravid ennå engang...

Vil heller ha litt sår vondt i ettertid jeg!!!

Hva tror dere?Og ja,dette har jeg tenkt MYE på...

Blir event på kongsvinger om det har noe å si...

Tidlig ute med å planlegge ja...hehe

Fortsetter under...

Om du får helt angst av å føde ville jeg ventet litt med å bli gravid. Du kan jo vente til du er klar. For om du får nei til keisersnitt så da er det jo leit at du skal gå å grue deg. Angst er ingen grunn til å få keisersnitt, men du får lov til å bli med i et eget "Angst-program" alle sykehus har nå.

En venninne av meg har en litt lik historie som deg. Her fikk hun valget mellom å bli satt i gang før termin, eller å la det gå sin gang.

Du kan derimot få keisersnitt om det er medisinsk hensiktsmessig.

Angst er ofte grunn til at det utføres ks ja. Det kan gå, helt avhengig av policyen på sykehuset og legen du treffer på. Fikk selv innvilget ks andre gang pga grusom fødsel første gang som endte i hastesnitt, så det går an!

Du kan ringe sykehuset og be om en samtale med jordmor på poliklinikk, og evt lege også. Ikke noe galt i å være føre var.

Lykke til!

Det jeg tror er at de vil følge deg tett opp på slutten av svangerskapet.

De vil estimere vekten på barnet og se på morkaka med UL.

De vil da kunne prøve å sette deg i gang før termin på indikasjon stort barn. Dersom de ikke klarer å få deg i gang iløpet av et par dager tar de keisersnitt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...